پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای آمریکا کار را برای اوباما دشوار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، مردم آمریکا امروز برای شرکت در انتخابات میان دوره ای به پای صندوق های رای می روند. در این انتخابات آنها باید اعضای پارلمان و یک سوم اعضای سنا را برگزینند.

به دلیل کاهش شدید محبوبیت اوباما، دموکرات ها شانس چندانی برای پیروزی در این انتخابات ندارند. این شسکت دوران باقی مانده ریاست جمهوری اوباما را دشوار خواهد کرد.

دو سال پس از انتخاب دوباره باراک اوباما به عنوان رییس جمهور آمریکا، حزب دموکرات از کاهش محبوبیت اوباما رنج می برد. از همین رو حزب دموکرات تلاش می کند بار دیگر اعتماد رای دهندگان آمریکایی را به دست آورد.

نورم اورنستین تحلیلگر سیاسی می گوید چهره سیاسی کشور بسیار ناپایدار است. اما از برخی جهات تمایلاتی نسبت به جمهوری خواهان وجود دارد. حزبی که قدرت را در دست ندارد در انتخابات میان دوره ای نتیجه بهتری کسب می کند.

سنا مرکز اصلی رقابت های انتخاباتی است. هر دو سال یک سوم نمایندگان سنا انتخاب می شوند.از سال 2012 اکثر کرسی های سنا در اختیار دموکرات ها بود اما احتمالا از این دوره اوضاع تغییر خواهد کرد. جمهوری خواهان برای آنکه بتوانند کنترل سنا را به دست بگیرند باید شش کرسی کسب کنند.

اورنستین می گوید اوضاع برای دموکرات ها بسیار دشوار است. اما در پارلمان جمهوری خواهان از سال 2010 اکثریت کرسی ها را در اختیار داشتند و در این دوره این اکثریت را تحکیم خواهند کرد.

پیروزی جمهوری خواهان در این انتخابات دو سال پایانی دوران ریاست جمهوری اوباما را دشوار خواهد کرد. اوباما ناچار خواهد شد با مخالفان خود مذاکره و مصالحه بیشتری کند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار