دادستان شهرستان ملارد گفت:برخی از افراد بزهکار اصلاح شدنی نیستند اما به عقیده بنده بخش اعظمی از بزهکاران(80 درصد) اصلاح شدنی هستند و مراقبت های پس از زندان در تحقیق این امر خطیر بسیارحائز اهمیت است.

جواد جبله، دادستان شهرستان ملارد، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به فلسفه حبس به منظور اصلاح پذیری و پیشگیری از وقوع اعمال مجرمانه اظهار داشت: به منظور اصلاح پذیری و باز پروری در زندان ها، تلاش های زیادی صورت گرفته و البته برخی از افراد بزهکار اصلاح شدنی نیستند اما بخش عمده ای از بزهکاران، به عقیده بنده اصلاح پذیر هستند و 70 تا 80درصد از مجرمان را می توان به راه صحیح هدایت نمود.
 
وی در ادامه افزود:عمده موفقیت ها در کانون اصلاح و تربیت محقق شده و طبق آمار، 40 درصد بزه کاران در این حوزه به جامعه و روال عادی زندگی بازگشته اند که این امر مرهون تلاش مستمر و سازنده مسئولین و دستگاه های زیربط در کانون های اصلاح و تربیت است.
 
دادستان ملارد در پایان خاطر نشان کرد: مراکز اصلاح و تربیت و مددکاری در شهر تهران، از امکانات بسیار قابل توجهی همچون استخر، امکانات رفاهی، آمفی تئاتر،مددکاران حرفه ای و... برخوردار هستند اما با این وجود گاه دیده می شود که افراد تحت پوشش چنین مراکزی پس از مدتی بر انجام اعمال مجرمانه اصرار می‌ورزند که در مقابل چنین افرادی تنها راه ممکن حبس و برخورد و مجازات‌های قاطع است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار