امام جمعه موقت دامغان گفت: ترویج حجاب در جامعه جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سپاه این شهرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در آیینی که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در مسجد امیرالمؤمنین (ع) این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و با اشاره به اهمیت فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: اگر می‌خواهیم آمر به معروف و ناهی از منکر واقعی باشیم، باید خود را نیز متخلق به اخلاقی اسلامی و الهی و عاری از هرگونه گناه سازیم.

وی تأکید کرد: به عنوان یک مسلمان و پیرو ائمه اطهار (ع) نباید هنگام مشاهده گناه در جامعه بی‌تفاوت باشیم و دخالت و تذکر در گناه مرتکب‌شونده را نباید به معنای دخالت در امور شخصی دیگران تلقی کنیم؛ چرا که علنی شدن گناه در صحنه اجتماعی موجب ترویج آن می‌شود.

امام جمعه موقت دامغان بیان کرد: ترویج حجاب در جامعه باید جدی گرفته شود و در خصوص رعایت حد و اندازه حجاب باید به اسلام و متون فقهی مراجعه کرد.

رستمیان افزود: بی‌حجابی یا بدحجابی در جامعه یک آسیب اجتماعی و فرهنگی تلقی می‌شود و این امر، راه را برای ارتکاب به گناهان دیگر باز می‌کند و اینجاست که باید امر به معروف و نهی از منکر با نقشی بازدارندگی از ارتکاب گناه وارد میدان شود.

وی در پایان خطاب به دانش‌آموزان گفت: رسالت دانش‌آموزان در جنگ نرم امروز تقویت باورهای اعتقادی، علم‌آموزی و دانش‌اندوزی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سمنان ، حجاب ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.