رامین ابراهیم معاون میراث فرهنگی استان لرستان گفت: آزادسازی و تعیین حریم قلعه فلک الافلاک این مجموعه‌ی تاریخی را جهانی خواهد کرد.

رامین ابراهیم معاون میراث استان لرستان در خصوص آزادسازی حریم قلعه فلک افلاک در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: میراث استان در صدد آزاد سازی و تعیین حریم قلعه‌ فلک افلاک است که در صورت پایان یافتن آزاد شدن حریم قلعه این مجموعه تاریخی به منظور ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: بازدید سمیع‌الله حسینی مکارم معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی از قلعه فلک افلاک و دیدار با مسئولان میراث استان و استانداری محترم تسریع در روند آزادسازی حریم قلعه‌ فلک افلاک از سوی وی تاکید شد.

ابراهیم اظهار داشت: در صورت همکاری مسئولان برای انتقال اماکنی نظیر در مجاورت قلعه برای این کار قرار دارند که به این ترتیب می‌تواند توجه به بحث رفاهی گردشگران با درنظر گرفتن هتل و اماکن تفریحی رفاهی و دسترسی آسان فرودگاه ... بهتر انجام بگیرد.

سال آینده قلعه فلک الافلاک کاندیدای ثبت در فهرست آثار جهانی با نام ایران به یونسکو معرفی می‌شود.

ابراهیم عنوان کرد: ثبت جهانی قلعه فلک افلاک نیازمند توجه و همکاری مسئولان و انتقال اماکن دولتی و ... از مجاورت آن به مکانی دیگر است.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار