اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی گفت: مراسم شام‌غریبان حسینی همزمان با عاشورا در بیش از 100 امامزاده و بقعه استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌ گنابادی‌نژاد رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاری مراسم شام غریبان حسینی همزمان با عاشورا در بیش از 100 امامزاده و بقعه استان خراسان رضوی در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح امروز بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزادگان، بقعه‌های متبرکه به ویژه آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا (ع) در دست اجرا است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد، اظهار داشت: در این طرح نماز ظهر عاشورا و مراسم شام غریبان حسینی در بیش از 100 امامزاده و بقعه کشور به ویژه آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی اشاره کرد: تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی در امامزادگان، بقعه‌های متبرکه به ویژه آستان قدس رضوی و نواختن بانگ و شعار هیهات من‌الذله، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مبارزه با استکبار ستیزی، همزمان با روز عاشورا و13 آبان از اقدامات اجرایی این طرح است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: حرکت تکایا، دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی، برگزاری مراسم سخنرانی مذهبی، قرائت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، سوگواری و عزاداری امام حسین (ع)، تعزیه‌خوانی، اطعام زائران و عزاداران حسینی از اقدامات دیگر اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار