آیا رئیس جمهور آمریکا در مقابل فشارها برای نجات دولتش از طریق ایجاد تغییرات اساسی در کابینه همچنان مقاومت خواهد کرد؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، به نظر می رسد تغییر در اعضای کابینه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شامل همه باشد، اما به ویژه پس از انتخابات کنگره که روز سه شنبه به وقت آمریکا برگزار می شود و احتمالا دموکرات های هم حزبی اوباما در آن شکست بخوردند، انتظار می رود فشارها بر وی برای ایجاد تغییرات اساسی در کابینه اش افزایش یابد.

پیش بینی می شود جمهوری خواهان- که در این انتخابات عدم محبوبیت اوباما را به عنوان مهم ترین موضوع اعلام کرده اند- بتوانند شش کرسی را که برای پس گرفتن اکثریت مجلس سنای آمریکا از دموکرات ها نیاز دارند را به دست آورند. انتظار می رود جمهوری خواهان همچنین بتوانند اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را نیز در اختیار خود نگه دارند.

اما مشاوران سابق و کنونی کاخ سفید می گویند حتی اگر این پیش بینی ها درست باشند، احتمالا اوباما در برابر درخواست حامیانش برای ایجاد تغییرات اساسی در دولت در دو سال باقی مانده از دوره ریاست جمهوری اش به ویژه پس از شکست در انتخابات کنگره، مقاومت خواهد کرد.

حتی ایجاد تغییرات بسیار کند در اعضای کابینه به معنی ورود افکار جدید در چرخه داخلی دولت خواهد بود. اما این سوال همچنان مطرح خواهد بود که تزریق خون جدید در دولت می تواند به اعتبار از دست رفته اوباما کمک کند.

از طرف دیگر بسیاری تردید دارند اوباما به درخواست ها به آنچه که بسیاری آن را راه چاره ای برای بهبود دولت قلمداد می کنند، پاسخ مثبت خواهد داد. بسیاری گمان می کنند ایجاد تغییر در اعضای دولت می تواند آن را برای مواجه با تحولات داخلی و بحران های خارجی آماده تر کند.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به اظهارنظر جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در این باره نوشت همیشه و در همه جای دنیا در کابینه های دولت تغییراتی ایجاد می شود، به ویژه در دولت هایی که برای مدت طولانی حکومت می کنند. اما اوباما این روش را مناسب نمی داند و انتظار ندارم وی تغییرات بسیاری در کابینه اش ایجاد کند. 

از آن جایی که میزان محبوبیت اوباما به چهل درست کاهش یافته است، بسیاری نتیجه گیری می کنند در صورتی که وی در کابینه اش تغییرات بسیاری ایجاد کند، چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت چرا که با این کار این پیام را به مردم مخابره می کند که برای شروع دوباره و جبران اشتباهات خود بسیار جدی است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار