بیابانی گفت: روسیه سالانه 500 هزار تن مرکبات از خارج وارد می‌کند و با توجه به اینکه کشور ما بین 4 تا 4 میلیون و 800 هزار تن تولید دارد نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات این محصولات است.

عنایت الله بیابانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ما در حال حاضر سیب، انگور، انار  و سایر محصولات مهم خود را از مرز روسیه به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم که جهت افزایش صادرات این محصولات نیز باید وزارت خانه تمهیداتی در این زمینه بیندیشد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه8 اتاق بازرگانی ایران و تهران نیازمند تحول است تا مردم به اتاقها اعتماد کرده تا صادرات رونق روز افزونی داشته باشد.

وی با اشاره وضعیت بسته‌بندی  نیز تصریح کرد: خوشبختانه از لحاظ بسته‌بندی مشکلی وجود ندارد بلکه باید سیستم حمل و نقل و همچنین استفاده از ماشینهای یخچال‌دار جهت انتقال محصولات باغی به کشتی تعبیه شود تا ضرر به صادر کننده و تولید کننده کاهش یابد.

وی در پایان یادآور شد: جایزه صادراتی باید برای محصولاتی باغی ما احیا شده و میزان افزایش یابد تا بتوان بگوییم که در این بخش جایگاه خوبی کسب کرده‌ایم.
انتهای پیام/
برچسب ها: مرکبات ، روسیه ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار