با راه‌اندازی مراکز رشد در مناطق ۲۲ گانه امکانات مطالعاتی و تحقیقاتی در اختیار صاحبان فکر قرار داده می شود تا ضمن ایجاد ارتباط آن‌ها با صنایع، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، توسعه یابد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ سیدمحمدرضا حجت‌پور سرپرست مدیریت توانمندسازی و کارآفرینی سازماه رفاه،‌ خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، گفت: با توجه به اهمیت نقش مراکز رشد در شکوفایی و توسعه کارآفرینی، پرداختن به موضوع راه‌اندازی مراکز رشد (انکیباتورها) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود و به همین علت، قرار است تا آخر سال در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران، مراکز رشد راه‌اندازی شود.

وی افزود: هدف راه‌اندازی مراکز رشد حمایت از دانشجویان، صاحبان ایده و متقاضیانی است که در حوزه مدیریت شهری دارای ایده‌های خلاقانه و نو هستند. در این مراکز که بر اساس پایه‌های علمی و به شکل دانش بنیان راه‌اندازی می‌شود، امکانات مطالعاتی و تحقیقاتی- پژوهشی در اختیار صاحبان فکر قرار داده خواهد شد و برای ایجاد ارتباط آن‌ها با صنایع، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف ذیربط، تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود.

سرپرست مدیریت توانمندسازی وکارآفرینی سازمان رفاه،خدمات و مشارکت‌های اجتماعی تصریح کرد: ایجاد محیطی همچون مراکز رشد  برای آغاز یک ایده و با کم‌ترین هزینه، برداشتن گامی مؤثر برای خلق راهکارهای رفع مشکلات و معضلات در حوزه مدیریت شهری است.

حجت‌پور خاطر نشان کرد: این مراکز به مدت 6 ماه تا یک سال در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌گیرد تا در این زمان با آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی مورد نیاز در زمینه منابع انسانی، حقوقی، مالی و فنی به نتایج مورد نظر دست یابند. افراد ذیصلاح و صاحب ایده‌‌ای که توانسته باشند در طول مدت مورد نظر در حوزه‌های مربوطه مجوزهای لازم را دریافت کنند، وارد پارک‌های علمی و فناوری می‌شوند.

وی در ادامه با اعلام خبر راه‌اندازی دومین نمایشگاه و فروشگاه"دست آفرین"، افزود: این نمایشگاه به منظور نظارت بیش‌تر بر کیفیت محصولات تولیدی کارآفرینان و ایجاد برند واحد در برای کمک به فروش و بازاریابی آن‌ها، شروع به کارخواهدکرد.

حجت‌پور گفت: در مرحله نخست با را‌ه‌اندازی دومین نمایشگاه و فروشگاه دست آفرین، سازمان‌ها و مراکز شهرداری ملزم به تهیه اقلام و اجناس مورد نیاز خود برای برگزاری همایش‌ها و سمینارهایشان خواهند شد.

به گفته سرپرست مدیریت توانمندسازی و کارآفرینی سازمان رفاه،خدمات ومشارکت‌های اجتماعی شهرداری، محصولاتی که در نمایشگاه و فروشگاه مذکوردر معرض نمایش و فروش شهروندان قرار خواهدگرفت، ضمن بازاریابی، از نظر کیفیت و قیمت مورد ارزیابی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
برچسب ها: مراکز ، رشد ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار