فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در هنگام حمله رژیم بعث عراق با 12 لشکر و 45 تیپ، مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی نشان دادند که دین لقلقه زبانشان نیست و زن و مرد و کوچک و بزرگ از کشور دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تشییع پیکر امیرسرتیپ شهید "محمدعلی کمانگری" که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: در هنگام حمله رژیم بعث عراق با 12 لشکر و 45 تیپ، مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی نشان دادند که دین لقلقه زبانشان نیست و زن و مرد و کوچک و بزرگ از کشور دفاع کردند.   
 
وی افزود: ملت شهید پرور ایران برای دفاع از ولایت و نوامیس به میدان رفتند و یکی از این سربازان فداکار شهید سرتیپ کمانگری بود که قبل از پیروزی انقلاب مروج فعالیت‌های دینی و مذهبی و فرهنگ غنی اسلام بود و با رژیم پهلوی مقابله کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضد انقلاب باعث ناامنی در شمال غرب و غرب کشور شده و این ناامنی‌ها را ساماندهی کرده بود، تصریح کرد: یکی از اولین نفراتی که برای مقابله با ضد انقلاب راهی مرزهای غربی و شمال غربی کشور شد، امیر کمانگری بود و آسایش و آرامش را رها کرد تا به دین و ملت خدمت کند. 
 
امیر پوردستان گفت: بعد از 15 تا 20 ماه که سلسله مراتب در نیروی زمینی به ایشان اعتماد کردند، فرماندهی لشکر 30 پیاده گرگان به ایشان واگذار شد و ایشان با توانمندی بالای خود از سرحدات جمهوری اسلامی ایران حفاظت و حراست کردند و منشأ فتوحات، پیروزی‌ها و برکات فراوانی شدند که ثبت و ضبط است. 
 
امیر پوردستان با اشاره به رخداد واقعه تیر 64 و جانبازی شهید کمانگری تصریح کرد: با وجود جانبازی و قطع نخاعی امیر کمانگری ایشان لحظه‌ای از فعالیت و حرکت دست برنداشتند و این نشان‌دهنده روح عظیم ایشان بود که مثل سرور و سالار خودش حضرت اباالفضل‌العباس(ع) تا آخرین لحظات به تکلیف خود عمل کردند و در بنیاد تعاون و مشاوره عالی فرماندهی نیروی زمینی در امور جانبازان و خانواده شهدا منشأ خدمات ارزشمندی شدند. 
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به فداکاری‌های امیر کمانگری در دوران جنگ تحمیلی و دوران جانبازی شهید کمانگری خاطر نشان کرد: همسر شهید کمانگری به ایشان گفتند که همه شرایط در خانه و نگهداری از فرزندان مهیاست و برو و به فکر دفاع از ملت باش و این نشان از فداکاری و حمایت همسر شهید کمانگری از ایشان داشت. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار