برپایی هیأت‌های علی‌اکبر(ع) از سوی سازمان جوانان/ مشایعت دسته‌های عزاداری حسینی از سوی امدادگران جوان

همزمان با ۱۴ آبان سالروز تأسیس سازمان جوانان هلال احمر و تقارن آن با ماه محرم، این سازمان قصد دارد برنامه‌های ویژه‌ای از قبیل راه‌اندازی هیأت‌های علی‌اکبر(ع) و مشایعت دسته‌های عزاداری از سوی امدادگران جوان تدارک ببیند.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امیر لـله گانی، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اهداف برگزاری برنامه های سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر و ماه محرم گفت: معرفت شناسی قیام امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی به جوانان، تقویت و افزایش روحیه معنوی و معرفتی جوانان، آشنایی هر چه بیشتر جوانان با اهداف سازمان جوانان، شناسایی حوزه‌های فعالیتی و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر در ماه محرم به اقشار جامعه و بسترسازی مناسب برای حضور جوانان در ابراز ارادت به محضر امام حسین علیه السلام و اهل بیت پیامبر(ص) در این هیئت‌ها و جذب جوانان از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

برپایی هیأت حضرت علی اکبر(ع)

وی با اشاره به برپایی هیأت‌های مذهبی حضرت علی اکبر(ع) افزود: در این هیأت‌ها در سراسر کشور برنامه‌های سوگواری و عزاداری و مراسم زیارت عاشورا با دعوت از سخنرانان و مداحان سرشناس برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: برگزاری همایش و نشست‌های علمی-معرفتی با موضوعات کرامت و منزلت انسانی اقشار آسیب‌پذیر از دیدگاه امام حسین(ع)، آشنایی با معروف‌ها و منکرهای عصر حاضر، ارزش‌های انسانی و مکارم اخلاقی، تبیین نقش و تأثیر فرهنگ و ارزش‌های انسانی عاشورا در بین اقلیت‌های مذهبی و دیدگاه‌های نویسندگان و دانشمندان بزرگ درخصوص شخصیت امام حسین(ع) و نقش جوانان در پیشبرد ارزش‌های انسانی متجلی و متبلور در عاشورا از دیگر برنامه های هیئت های حضرت علی اکبر(ع) است.

به گفته لـله گانی نمایشگاه کتاب، عکس و لوح فشرده و مسابقات کتابخوانی در رابطه با فرهنگ عاشورایی با خوانش کتاب حماسه حسینی شهید مطهری و برنامه‌های ویژه کانون غنچه‌های هلال و آشنایی آنان با فرهنگ عاشورایی نیز در این ایام برگزار می‌شود.

برنامه‌های ویژه اکیپ‌های سحاب و کاروان‌های نیکوکاری

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به فعالیت تیم‌های سحاب گفت: مشایعت و همراهی دسته‌جات عزاداری توسط اکیپ‌های امدادرسانی و خدمت‌رسانی سحاب و کاروان‌های نیکوکاری توسط اعضا اجرا می‌شود و در سطح میادین و مسیرهای اصلی پرتردد دسته‌جات و در مجاورت تکایا و هیأت‌ها جهت ارائه خدمات فرهنگی و امدادی به عزاداران در مواقع لزوم و توزیع بروشور درخصوص ترویج فرهنگ اهدای عضو چادر امداد و کمک‌های اولیه مستقر می‌شود.

وی به انجام فعالیت‌های بشردوستانه مبتنی بر فرهنگ ایثار توسط جوانان در روز تاسوعا اشاره کرد و اظهار داشت: اعضا در این روز در شعب و استان‌ها خون اهدا می‌کنند و امانات عزاداران در اماکن زیارتی پذیرش و تحویل گرفته می‌شود.

لـله گانی افزود: اعضای جوان همچنین در روز تاسوعا به برقراری نظم و تسهیل تردد و هدایت دسته‌جات در مسیرهای مناسب، مراقبت از سالمندان و افراد کم توان در اماکن زیارتی و توزیع آب کمک می‌کنند.

به گفته وی ترویج فرهنگ پاکسازی و بهداشت محیط در اماکن و نقاط پذیرایی و مسیر حرکت دسته‌جات عزاداری، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف از طریق شناسایی، معرفی و هدایت نذورات خیرین در بین اقشار مناطق آسیب‌پذیر و عیادت بیماران خاص در سالگرد شهادت حضرت امام سجاد علیه‌السلام از دیگر برنامه های ایام عزاداری ماه محرم است.

امیر لـله گانی گفت: در این ایام مانور آمادگی امدادی ویژه خواهران با تأسی از حضرت زینب کبری(س)، امدادگر کربلا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.