عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: ما در هدایت کشورهای دیگر در حوزه مد و لباس می‌توانیم تأثیرگذار باشیم و ارائه الگوهای مناسب و برقراری تعاملات در عرصه مد و لباس می‌تواند درآمدهای مادی و معنوی فراوانی برای ما داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه ساماندهی مد و لباس در اهمیت مد و تأثیر آن بر هویت‌سازی گفت: وقتی فرد پوشش مناسبی داشته باشد در روح و روان او تأثیرگذار است و می‌تواند به فرد خودباوری بدهد.

وی افزود: در نقطه مقابل پوشش می‌تواند فرد را در قالب عروسکی برای استفاده چشم دیگران و سوءاستفاده‌های بعدی قراردهد. باید تلاش کنیم لباس ما معرف ما به‌عنوان انسان عفیف و پاک، صاحب فکر و نظر و کسی که جایگاه خود را شناخته است باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مد و لباس در داخل و خارج از کشور می‌تواند بستر خشونت و تعرضات علیه فرد را فراهم کند. اگر مقوله‌ مد و لباس به‌خوبی هدایت شود بستر جامعه و خانواده عفیف برای فرد فراهم می‌شود. لباس و مد افراد نشانگر آن است که فرد چقدر از غنای فرهنگی برخوردار است.

وی تصریح کرد: نگرانی ما به این علت است که بعضی از افراد تحت تأثیر شبکه‌های بیگانه و به خاطر نداشتن مد ایرانی- اسلامی و امکانات لازم و تبلیغات مناسب مجروح حملات فرهنگی جنگ نرم هستند و خودشان متوجه نیستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود : ما در هدایت کشورهای دیگر در حوزه مد و لباس می‌توانیم تأثیرگذار باشیم، ارائه الگوهای مناسب و برقراری تعاملات در عرصه مد و لباس می‌تواند درآمدهای مادی و معنوی فراوانی برای ما داشته باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها: لباس ، فرهنگ ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار