عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد

ضرورت تزریق اعتبار برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با تاکید بر ضرورت تزریق اعتبارات مصوب مربوط به توسعه و تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی استاندارد٬ گفت: بی‌توجهی به این مهم و عدم تزریق اعتبارات تا قبل از تشدید سرما در کشور ممکن است به حوادث دلخراش و غیر قابل جبرانی منجر شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا سلیمی، با بیان اینکه دولت و به ویژه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری باید پرداخت سهم تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد را در اولویت قرار دهد٬ افزود: مجلس با تصویب قانون بودجه در سال گذشته مقرر کرد که شرکت گاز برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس از محل افزایش 100 ریالی هزینه گاز که رقمی معادل 200 میلیارد تومان است به آموزش و پرورش برای عملیاتی کردن این مهم کمک کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه اعتبارات مربوط به تجهیز و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس تا حدودی تزریق شده است٬ تصریح کرد: ناکافی بودن اعتبارات تزریق شده به این بخش معضلی است که توجه جدی دولت و مسئولان را برای جلوگیری از بروز فاجعه‌ای همچون شین‌آباد می‌طلبد.

وی با یادآوری برگزاری جلسات متعدد از سوی کمیسیون آموزش مجلس با مسئولان به ویژه معاون نظارت وبرنامه‌ریزی رئیس‌جمهور٬ گفت: مجلس تاکنون بارها با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان خواهان تزریق اعتبارات مصوب جهت استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: انتظار ما از دولت این است که این اعتبارات هر چه سریع‌تر ابلاغ شود تا با اوج گیری سرما در شهرهای مختلف کشور شاهد بروز حوادث ناگوار در نتیجه استفاده از بخاری‌های نفتی نباشیم.

سلیمی با یادآوری پرداخت اعتبار به مدارس برای تجهیز سیستم‌های گرمایشی از محل افزایش هزینه انشعاب گاز مشتریان، گفت: کمیسیون آموزش مجلس جلسات متعددی با مسئولان برای بررسی میزان اعتبار موردنیاز جهت تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد داشته از این رو حتی برای پیگیری مصوبه سال قبل در راستای واریز اعتبار مربوط به افزایش هزینه انشعاب گاز مشتریان به حساب مدارس با معاونت راهبردی رئیس جمهور بحث و گفت وگو داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ اظهار داشت: با توجه به آغاز سرما در کشور کمیسیون آموزش مجلس پیگیری اعتبارات مربوط به تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی استاندارد را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتبار ، مدارس ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار