رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران _ گرجستان با بیان اینکه حجم منابع انرژی ایران در تولید انرژی نوین قابل توجه است، گفت: صنایع آبی عظیم گرجستان و اراده این کشور برای استفاده از انرژی‌های نوین، بسترهای مناسبی را برای ارتقای همکاری‌های دو کشور فراهم می‌سازد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "مؤید حسینی‌صدر" رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران _ گرجستان و هیأت همراه با "کاخا کالادز" وزیر انرژی و معاون نخست‌وزیر گرجستان دیدار و گفتگو کرد.
 
حسینی‌صدر در ابتدای این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران در بخش انرژی، گفت: حجم قابل توجه منابع انرژی و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ جمهوری اسلامی ایران در تولید انرژی نوین به همراه صنایع آبی عظیم گرجستان و اراده این کشور برای استفاده از انرژی‌های نوین بسترهای مناسبی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور در این بخش هستند.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در ادامه تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های دراز مدت و کلان ایران در گرجستان در زمینه‌هایی شامل احداث خط لوله، گاز، ساخت نیروگاه‌های برق-آبی بر روی رودخانه‌های گرجستان و خرید برق، ساخت پالایشگاه و تأسیسات بندری از زمینه‌های مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران در بخش انرژی است که با همکاری مقامات گرجی می‌توان به ساماندهی و اجرای آن‌ها پرداخت.
 
حسینی‌صدر ابراز امیدواری کرد که با رایزنی و تبادل‌نظر کارشناسان دو طرف امکان‌سنجی جامعی از نحوه فعالیت‌ها و همکاری‌های دو طرف در بخش انرژی به عمل آمده و با حمایت مقامات اجرایی دو کشور شاهد عملیاتی شدن طرح‌های در دست بررسی در حوزه انرژی باشیم.
 
همچنین "کاخا کالادز" وزیر انرژی و معاون نخست‌وزیر گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران از کشورهای غنی در حوزه انرژی‌های فسیلی است، گفت: به طور قطع همکاری با ایران در بخش انرژی مورد علاقه گرجستان است و کشورش آمادگی کامل برای گفتگو با مقامات ایرانی در این مورد را دارد.
 
وی اضافه کرد: تولید برق با انرژی باد، واردات گاز از ایران به گرجستان و همکاری در زمینه‌های لازم در دو کشور برای توسعه همکاری‌ها فراهم است.
 
"کالادز" در پایان ابراز آمادگی کرد که سفری به تهران داشته و در خصوص توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی با همتایان ایرانی خود دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار