ارائه خدمات درمانی به زائران کربلا/ تیم پزشکی هلال احمر به عراق اعزام شد

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از اعزام تیم پزشکی هلال احمر به عراق برای ارایه خدمات درمانی به زایران عتبات عالیات در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی حیدری گفت: شرایط خاصی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا وجود دارد تا بر اساس یک سنت قدیمی مردم عراق از ساعات اولیه صبح عاشورا مراسم سنتی را برپا می کنند.

وی افزود: اولین دسته جات عزاداری پس از نماز صبح روز عاشورا مراسم را شروع می کنند و حتی اگر 20 هزار نفر حضور داشته باشند و 20 درصد این افراد نیاز به جراحی های سرپایی داشته باشند ، شرایط بسیار ویژه است.

حیدری با اشاره به اینکه بر اساس شرایط ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا تیم درمانی اعزامی از ایران غالبا جراحان هستند، گفت: تیم پزشکی هلال احمر از هفتم تا چهاردهم محرم در دو  چادر امدادی در بین الحرمین و خیابان جمهوری خدمات درمانی را به عزاداران حسینی در کربلا ارایه می دهند.

به گفته وی، کادر درمانی اعزامی در قالب دو تیم 30 نفره شامل جراح، طب اورژانس، طب بیهوشی، پزشک عمومی مرد و زن، امدادگر و تکنسین به مدت هفت روز در کربلا خدمات مورد نیاز را ارایه خواهند داد.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تجهیزات و داروی مورد نیاز به اندازه کافی به کربلا ارسال شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کربلا ، هلال احمر ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.