بارش نخستين برف پاييزی در استان يزد، ارتفاعات شيركوه در شهرستان تفت اين استان را سفيدپوش كرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ استان یزد طی دو سه روز گذشته روزهای خوبی را سپری می كند و به بركت امام حسین(ع)، بارش باران در شهر یزد به عنوان نخستین باران پاییزی در روز پنج‌شنبه اتفاق افتاد و امروز نیز ارتفاعات شیركوه سفیدپوش شد.

گرچه میزان بارش‌ها در استان به ویژه مركز استان یزد به عنوان كم بارش ترین شهر كشور بسیار محدود بوده است اما همین میزان بارش نیز مردم یزد را به وجد آورده است.

یزد در حالی كه 14 سال متوالی در خشكسالی به سر برد، سال آبی 91 شرایط نسبتا مطلوبی نسبت به سالهای قبل پیدا كرد اما در سال آبی گذشته، شرایط خشكسالی دوباره بر یزد حاكم شد و خسارات سنگینی به ویژه در حوزه كشاورزی و منابع آبی به بار آورد.

اغلب بارشهای سال گذشته نیز در دشت ها صورت گرفت و این بارشها نتوانست كمكی به بهبود وضعیت منابع آبی و سفره های زیرزمینی استان یزد بكند زیرا سفره های زیرزمینی از طریق بارش در مناطق كوهپایه ای تامین می شوند.

با توجه به بارش 40 سانتیمتری برف در ارتفاعات شیركوه، امید به بهبود شرایط در یزد بیشتر شده و مردم همچنان امیدوار به ادامه بارشها هستند.

دمای هوا در استان یزد نیز در حال كاهش است و كارشناسان هواشناسی یزد نیز اعلام كرده اند  روزهای تاسوعا و عاشورا سردتر از امروز و فردا خواهند بود.

انتهاي پيام/ز

برچسب ها: یزد ، کویر ، خشکسالی ، بارش ، برکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.