همایش استانی نقش رسانه ها، مطبوعات و تشکل های مردم نهاد در احیای امر به معروف و نهی از منکر با حضور جمعی از مسوولان و اصحاب مطبوعات استان در صدا و سیمای مرکز کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، رضا علی نژاد در این همایش گفت: رسانه ها امروز با کاستن فاصله میان جوامع، جوامع را به شهری تبدیل کرده اند که مردم آن علایق، تفکرات و سلایق یکسانی پیدا کرده اند.

وی افزود: امروزه کارکرد رسانه ها به سبب این آسیب ها مورد انتقاد صاحبنظران و اندیشمندان حتی در جوامع غربی هم قرار گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه رسانه ها در صدد هستند با هجوم اطلاعاتی خود جوامع را از نظر آگاهی فربه کنند گفت: با وجود اینکه دستیابی به رسانه ها و اطلاعات آسان شده است اما آسیب هایی نیز دارد که گاهی به گسستگی نسل ها و از هم پاشیدگی خانواده منجر می شود.

علی نژاد افزود: غرب با استفاده از رسانه های خود اسلام هراسی را در جوامع به راه انداخته است و در این راستا رسانه های ما بویژه رسانه ملی باید بیش از گذشته تلاش کرده و افکار عمومی جامعه را نسبت به این تهدیدات آگاه کنند.

وی همچنین نقش رسانه ها را در احیای ارزش های اسلامی بویژه ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر بی بدیل عنوان کرد و بر بهره گیری رسانه ها از امکانات و تجهیزات در این زمینه تاکید کرد.

در ادامه این همایش از 14 نفر از خبرنگاران رسانه های استان که در نخستین جشنواره امر به معروف و نهی از منکر و رسانه و در بخش های مختلف یادداشت، خبر، مصاحبه و گزارش حائز مقام شده بودند تجلیل شد.

انتهای پیام/ا
برچسب ها: همایش ، مطبوعات ، رسانه ، سنندج ، کرمان ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.