در اولین نشست گپ و گفت بعد از ظهرهای بهتر كیانوش عیاری فیلم‌ساز باسابقه‌ی كشور تجربیاتش را در اختیار فیلم‌سازان جوان قرارداد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، "بعد از ظهرهای بهتر "عنوان مجموعه نشست‌های فیلم‌سازان و هنرمندان باسابقه با هنرجویان دفتر تهران انجمن است كه اولین جلسه‌ی آن با حضور كیانوش عیاری در اولین هفته آبان ماه در محل دفتر تهران انجمن برگزار شد. 

در این نشست كه علاوه بر كیانوش عیاری، وحید موسائیان، جعفر صانعی مقدم، حبیب ایل‌بیگی و جمعی از فیلم‌سازان باسابقه‌ی فیلم كوتاه به همراه هنرجویان دفتر حضور داشتند، كیانوش عیاری در قالب تعریف خاطرات و تجربیات دوران مختلف فیلم‌سازی خود تاریخچه‌ای از روزهای آغازین فعالیت سینمای آزاد و انجمن سینمای جوانان ایران را در اختیار حاضرین گذاشت. وی با اشاره به نوع تجربه‌ی فیلم‌سازی آماتور و تجربه‌گرا در آن دوران و نیز اشاره به وضعیت فیلم‌سازان امروز علاوه بر ارائه‌ی تفاوت‌های ایجادشده روح و ذات اصلی فیلم‌سازی آماتور و تجربه‌گرا در جریان این سال‌ها را چندان متفاوت از هم ندانست. 

عیاری با اشاره به نام‌هایی چون بهنام جعفری، مهرداد تدین و سوسن بنی هاشمی و نیز فیلم‌سازان شناخته‌شده‌ی عرصه‌ی سینمای حرفه‌ای كشور تلاش برای ورود به سینمای حرفه‌ای، دلایل عدم موفقیت استعدادهای جوان و نیز ماندگار شدن در ساختار فیلم‌سازی آماتور را طبیعت فراگیری سینما دانست. 

جعفر صانعی مقدم در ادامه‌ی نشست به تحلیل وضعیت فیلم كوتاه، بررسی روند رو به رشد كیفیت و استانداردهای فیلم كوتاه، توجه ویژه به استعدادهای جوان و اهمیت حضور استعدادهای فعال در سال‌های آینده‌ی سینمای ایران با توجه به جایگاه فیلم‌سازان باسابقه‌ای چون كیانوش عیاری كه از سینمای آماتور و تجربه‌گرا كار خود را آغاز كرده است، پرداخت. 

این جلسه‌ی گپ و گفت كه از همان ابتدا بر پایه‌ی سؤالات مطرح‌شده توسط فیلم‌سازان و هنرجویان حاضر در جلسه شكل‌گرفته بود با درنهایت بر طرح جند سؤال دیگر به كار خود پایان داد. گفتنی ست شیوه‌ی پاسخگویی عیاری به سؤالات مطرح‌شده به روش تعریف خاطرات عملی از دوران آغازین فیلم‌سازی وی و نیز تجربیات كاری جدیدتر بود. 

اولین نشست گپ و گفت بعد از ظهرهای بهتر با پخش یك مصاحبه‌ی تصویری از بصیر نصیبی بنیان‌گذار سینمای آزاد ایران به كار خود پایان داد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار