به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای شهرداری منطقه 9 مراسم عطر افشانی و غبار روبی 600شهید این منطقه در مهدیه بهشت زهرا برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این مراسم که با حضور شهردار منطقه 9 جمعی از مسئولان و مدیران شهری، خانواده ایثارگران شهدا و حضور عظیم شهروندان در مهدیه بهشت زهرا برگزار شد.

در این مراسم سید علیرضا حسینی ضمن گرامی داشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: حرکت و قیام حضرت امام  حسین(ع) در جهت اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر بود و اساس کار شهیدان هم به تاسی از انبیا و اولیا و سالار شهیدان امر به معروف و نهی از منکر بود و شهیدان به واقع عامل و آمر به معروف و نهی از منکر بودند تا اسلام و قرآن حاکمیت پیدا کند.
 
وی ادامه داد: حضرت امام حسین(ع) نیز جهت حاکمیت قرآن، سنت نبوی، و سیره علوی جان فشانی کردند تا جامعه اصلاح شود. و قیام سرور و سالار شهیدان مظهر واقعه نبرد حق علیه باطل بود.
 
شهردار منطقه 9تاکید کرد:‌حضورمان در زیارت‌گاه شهدا گرامی داشت و زنده نگه داشتن نام و یاد خاطره آن‌هاست و از آن‌ها می‌خواهیم تا ما را یاری کنند که اسلام و قرآن در جامعه هرچه بیشتر حاکمیت پیدا کند و در مسیری که خودشان گام برداشتند نیز همگی قدم برداریم.

وی تصریح کرد: امر به معروف حرکتی بود که حضرت امام رحمت الله در قالب ایجاد جامعه و نظام اسلامی انجام داد و نهی از منکر با نزدیکی و سازش مصالحه با استکبار را نفی می‌کند.
قیام امام حسین(ع) علیه استکبار بود.
 
حسینی افزود: برگزاری یادواره شهدای منطقه 9 و مشارکت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران و بنیاد شهید گامی بزرگ در راستای ترویج شعائر اسلامی است. ترویج شعائر اسلامی از جمله فرهنگ ایثار، شهادت در جامعه امری ضروری بوده که به برگزاری یادواره‌های شهدا در میان جامعه به خصوص نسل جوان باید نهادینه شود.

وی از تمامی خانواده‌های معزز شهدای حاضر در مهدیه خواست تا برای توفیق هر چه بیشتر نظام ا سلامی و همه کارگذاران دعا کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهدا صادقانه و خالصانه جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و ما امیدواریم ما هم ذره‌ای از صداقتشان را در کار داشته باشیم.

در ادامه این مراسم شنوا رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران منطقه 9و21 با اشاره به آیاتی به قرآن در خصوص شهدا و آنان که در راه خدا به شهادت می‌رسند گفت:‌در قرآن آمده که نگویید شهدا مرده‌اند و حتی در این خصوص هم فکر نکنید بلکه آنان زنده‌اند و زنده بودن شهدا باعث شد تا در این محفل حضور پیدا کنیم.

وی افزود: بر اساس روایات و احادیث شهادت مقامی است که همه انبیا و اولیا آرزوی آن را داشتند و ما با ادای فریضه نماز می‌توانیم یاد آن‌ها را زنده نگه داریم.

گفتنی است؛ با مراسم با شکوه غبار روبی و عطر افشانی با حضور در مزار شهدا برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بزرگداشت ، آیین ، مهدیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار