گوگل اقدام به طراحی و ساخت نانودارویی کرده که قادر به شناسایی بیماری‌های مختلفی نظیر سرطان یا حمله قلبی است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ گوگل اقدام به طراحی و ساخت نانودارویی کرده که قادر به شناسایی بیماری‌های مختلفی نظیر سرطان یا حمله قلبی است.

با استفاده از ساعت هوشمند گوگل، می‌توان نتیجه عملکرد قرص را در بدن دریافت کرد و در صورت وجود بیماری، فرد قادر به اطلاع زودهنگام آن خواهد شد.

شرکت گوگل در حال ساخت قرص‌های مبتنی بر نانوذرات برای شناسایی سرطان، حمله قلبی و بیماری‌های مختلف است. این قرص‌ها پیش از آن که این بیماری‌ها مشکل‌ساز شوند به بیمار در برابر این بیماری‌ها کمک می‌کنند. این قرص‌ها حاوی نانوذرات مغناطیسی متصل به آنتی‌بادی یا پروتئین‌هایی به آن‌ها متصل هستند که در صورت وجود بیماری، بیمار را مطلع می‌کنند. 
 
گوگل با این پروژه جدید، چشم به بازار حوزه سلامت دوخته است که 10 درصد اقتصاد کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص داده است. تنها در بریتانیا، بیش از 100 میلیارد پوند هزینه بخش سلامت می‌شود. 
 
این تیم تحقیقاتی در گوگل که تقریباً 100 دانشمند در آن مشارکت دارند، قصد دارند تا سرویس جدید گوگل را به نحوی راه‌‌اندازی کنند که بیماری پیش از شدت یافتن، شناسایی و درمان شود. در حال حاضر شرکت گوگل به دنبال شریک تجاری برای توسعه این فناوری است. 
 
این اولین سرمایه گذاری گوگل در بخش سلامت نیست. این شرکت پیش از این لنزهای هوشمندی ساخته بود که قادر بودند علائم دیابت را در افراد شناسایی کنند.

این فناوری توسط شرکت دارویی نوارتیز (Novartis) لیسانس شده بود و در جولای امسال وارد مرحله تجاری‌سازی شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار