مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 5 از برگزاری سومین جشنواره تسنیم، بخش خلاقیت‌های فرهنگی و هنری در این منطقه خبر داد.

 راضیه کمانی مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،گفت: در این راستا برگزاری این جشنواره‌ها در نظر است که با تکیه بر تجربیات سال‌های گذشتته و در مسیر دستیابی به اهداف و ماموریت‌های اداره کل امور بانوان در برنامه پنج سال دوم شهرداری و طرح جامعه شهر تهران در حوزه مشارکت وتوانمند سازی بانوان جشنواره مد و پوشش اسلامی- ایرانی و جشنواره بهترین‌ها از دور ریختن‌ها و جشنواره عکاسی و خوشنویسی برگزار می‌شود.

کمانی در ادامه با اشاره به جشنواره مد و پوشش اسلامی- ایرانی با رویکرد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب توسعه زندگی اسلامی- ایرانی، تقویت و تحکیم بنیان خانواده و افزایش منزلت اجتماعی بانوان تصریح کرد: در شرایط اجتماعی امروز مد و پوشش اسلامی- ایرانی جایگاه ویژه‌ای به عنوان یکی از شاخص‌های سبک زندگی دارد.

مدیر امور بانوان منطقه بیان کرد: دراین عرصه به دلیل اهمیت نقش زنان در خانواده‌ها و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری پنجاه درصدی آن‌ها در جامعه و نقش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه، اهمیت برنامه ریزی این بخش برای آنان را پر رنگ تر می‌کند.

وی در ادامه افزود: دراین راستا اداره کل امور بانوان شهرداری تهران امسال با هدف حفظ امنیت و سلامت روانی  افراد، خانواده و اجتماع، اقدام به برگزاری جشنواره مد و پوشش اسلامی- ایرانی در جهت الگو سازی پوشش مناسب اداری واجتماعی بانوان شهر تهران می‌کند.

وی اظهار داشت: به این منظور همچنین جشنواره بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها که 14 کارگاه در سطح محلات منطقه 5 است که با محوریت استفاده از خرده پارچه‌ها از 10آبان در سرای محلات منطقه برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به کلیه شهروندان علاقمند در رشته  عکاسی با موضوع زن، شهر، فعالیت با پوشش اسلامی می‌توانند آثار خود را تا آذر ماه به اداره امور بانوان منطقه 5 ارائه دهند.

وی در پایان گفت: در همین راستا به آثار برگزیده در نمایشگاهی که در آذر ماه در سطح منطقه برگزار می‌شود جوایزی اهدا می‌شود و به نمایشگاه مرکزی در برج میلاد انتقال یافته و در رقابت با مناطق 22گانه تهران قرار می‌گیرد.

گفتنی است در انتها در بهمن ماه نمایشگاه مرکزی برپا می‌شود و به آثار برتر در نمایشگاه برج میلاد جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، تسنیم ، مد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار