وکیلی: هدف از حضور در لیگ، مسابقات جهانی است، نه پول/ درب ورود به تیم ملی نوجوانان باز است

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان دارنده عنوان قهرمانی در مسابقات آسیایی در لیگ برتر امسال با نام ارتعاشات صنعتی شرکت می‌کند.

محمد وکیلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: حدود 18 روز است که برای حضور در مسابقات لیگ برتر تمرینات را آغاز و دنبال می‌کنیم خوشبختانه شرایط تیم در حد مطلوب و قابل قبولی است و آسیب‌دیدگی جدی احساس نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کمک می‌کنیم تا نوجوانان والیبالیست کشور در مسابقات لیگ برتر مقابل تیم‌های بزرگ و بازیکنان صاحب نام بازی‌های خوب و قابل قبولی را انجام دهند و تجربیات خوبی را به دست آورند و از دل این مسابقات نکاتی را بیاموزند که برای مسابقات جهانی بتوان از آن به خوبی استفاده کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در ادامه اظهار داشت: به عنوان مسئول فنی این تیم به طور کامل حواسم هست که بازیکنان دچار افت روحی نشوند. اگر در لیگ برتر شرکت نمی‌کردیم بازیکنان نوجوان باید در ترکیب دیگر تیم‌های لیگ برتری قرار می‌گرفتند و به عنوان یار ذخیره در مسابقات حاضر می‌شدند علاوه بر این مسأله آن‌ها با هم نبوده و هماهنگی خود را از دست می‌دادند. اگر هم هیچ یک از آن‌ها در لیگ حاضر نمی‌شدند مجبور بودیم فقط تمرین کنیم و در هیچ مسابقه خاصی شرکت نکنیم ولی در حال حاضر تا پایان سال جاری هم تمرین می‌کنیم و هم بازی.

وکیلی گفت: چون سن این گروه از والیبالیست‌ها کم است ما سطح توقعاتمان را پایین نمی‌آوریم بلکه معتقدم آن‌ها فقط از نظر تجربه با دیگر بازیکنان حاضر در لیگ برتر تفاوت دارند در غیر این صورت از نظر بدنی و فنی مقابل حریفان چیزی کم ندارند و زنگ تفریح هیچ تیمی نخواهند بود.

وی گفت: در یکی از بازی‌های تدارکاتی خود مقابل تیم متین ورامین که با تمامی سرمایه‌های خود آمده بود با نتیجه سه بر یک شکست خوردیم از نظر من این شکست قابل قبول است. چون ملی پوشان نوجوان در این بازی خیلی چیزهایی را که باید یاد بگیرند را آموختند.

وکیلی اظهار داشت: نگه داشتن روحیه نوجوانان کار سختی است ولی هدف اصلی ماست. این تیم باید خود را برای مسابقات نوجوانان جهان آماده کند به طور حتم این رقابت‌ها از لیگ برتر ایران قوی‌تر نیست حضور ملی پوشان نوجوان در این مسابقات باعث می‌شود تا پیکارهای جهانی برایشان قابل لمس‌تر باشد چون این رقابت‌ها شرایط خاص خود را دارد.

سرمربی تیم والیبال ارتعاشات صنعتی ایران گفت: از حضور در مسابقات لیگ به هیچ عنوان به دنبال تامین مالی نبودیم بلکه هدفمان فقط بالا بردن تجربه ملی پوشان و شناسایی عملکرد آن‌هاست .

در حال حاضر علاوه بر بازیکنان حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا سه یار دیگر به ترکیب اضافه شده است به هیچ عنوان نمی‌گویم درب ورود به تیم ملی نوجوانان بسته شده است. در طول رقابت‌های لیگ تمام نوجوانان و بازیکنان دارای شرایط سنی لازم را رصد می‌کنیم و اگر کسی بتواند به این تیم در مسابقات جهانی کمک کند به طور حتم بع تیم ملی دعوت خواهد شد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار