استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که تمام دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه را دنبال می‌کنند، افزود: تغییر الگوهای آبیاری از سنتی به مدرن در اراضی کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه، یکی از ماندگارترین و موثرترین عوامل در احیای این دریاچه است که باید به صورت جدی توسط دستگاه‌های متولی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی دنبال شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،جبارزاده در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه ، اظهار داشت: در حال حاضر در 15 هزار هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه اجرای روش‌های آبیاری مدرن در دستور کار است.

وی افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌تواند زمین‌‌های تحت پوشش تغییر الگوی آبیاری و تغییر الگوی کشت را در دو استان آذربایجان غربی و شرقی به ۲۰ هزار هکتار افزایش دهد و این آمادگی در هر دو استان وجود دارد.

جبارزاده اضافه کرد: تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه یک ضرورت است و همگام با آن پیش بینی اعتبارات لازم و تخصیص به موقع آن نیز یک اولویت باید تلقی شود.

وی افزود: امروزه در بخش کشاورزی این مهم باید مد نظر مدیریت کلان کشور باشد که بیش از هر زمانی نیازمند تغییر الگوهای کشت برای کاهش مصرف آب هستیم، بنابراین بهتر است تجربیات موفق در حال انجام در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به کل کشور تسری یابد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: گرچه دولت تمام تلاش خود را برای احیای دریاچه ارومیه انجام می دهد اما در روزهای اخیر شاهد بودیم که باران رحمت الهی در عرض 48 ساعت به اندازه تمام تلاش دستگاه‌های دولتی آب روانه دریاچه کرد.

وی تصریح کرد: باید قدردان نعمات الهی باشیم و در کنار اجرای برنامه های نجات بخش دریاچه ارومیه، برای بارش مداوم نزولات آسمانی در منطقه نیز دعا کنیم.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: احیای ، دریاچه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.