گندم و جو وکلزا عمده محصولات کشاورزی هستند که در فصل پاییز در استان زنجان کشت می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر طرح خودکفایی گندم و بذر زنجان در این باره گفت : در فصل پاییز گندم و جو وکلزا در سطح عمده ای از زمین های کشاورزی استان و در دو نوع آبی و دیم کشت می شوند.

بازرگان افزود: در حال حاضر بجز بهره برداران باغداری ، تعداد هفتاد هزار نفر بهره بردار گندم در سطح استان فعالیت می کنند.

همچنین مقدار سطح زیر کشت محصولات پاییزه برای گندم : 348 هزار هکتار، برای جو : 36 هزارو 600هکتار وبرای کلزا231 هکتار اختصاص یافته و پیش بینی می شود مقدار برداشت این محصولات نیز به ترتیب 464 هزارتن،65000تن و452تن باشد

وی با بیان این مطلب که وسعت سطح زیر کشت محصولات مختلف به قیمت این محصولات که در سطح استان توزیع ومصرف می شوند و همچنین به نهاده ها وامکانات مربوطه بستگی دارد ادامه داد: بر اساس سیاست جدید دولت جمهوری اسلامی ایران قرار است سطح زیر کشت محصولات کشاورزی کاهش یافته و در عوض کیفیت عملکرد بر روی آنها افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به زمان برداشت محصولات کشت شده در فصل پاییز که در اواخر خرداد ماه هرسال انجام می شود تصریح کرد: مقدار محصول برداشت شده کشت آبی به تمهیدات اتخاذ شده و در کشت دیم نیز به مقدار نزولات آسمانی بستگی دارد.

مدیر طرح خود کفایی گندم و بذر زنجان در پایان خاطر نشان کرد:دفعات بهره برداری از زمین کشاورزی محدود بوده وکشت دوم فقط در مناطق خاصی از زنجان ازجمله ابهر و طارم صورت می گیرد و آنهم در زمینه تولید ذرت تازه خوار برای احشام ،ودیگر محصولات می باشد.




انتهای پیام/ش

 
برچسب ها: کشت ، گندم ، پاییزه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.