چین امروز (شنبه) قانونی ضد جاسوسی را تصویب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران چین امروز (شنبه) قانونی ضد جاسوسی را تصویب کرد که انتظار می‌رود سبب تهیه یک سامانه جامع امنیت ملی و تقویت امنیت کشور شود.

خبرگزاری رسمی چین(شین هوا) با اعلام این خبر افزود قانون مزبور به مقامات اجازه توقیف هر گونه تجهیزات و تاسیسات مرتبط با فعالیتهایی را می‌دهد که برای کشور خطرناک خوانده می‌شود.

به گفته این منبع ،افزون بر این مقامات دولتی می‌توانند از افراد و سازمان‌ها بخواهند فعالیتهایی را که برای امنیت کشور مضر دانسته می‌شود تغییر دهند  و یا متوقف کنند. خودداری از رعایت این دستور العمل می‌تواند به توقیف و مصادره اموال ومنابع مالی مرتبط منجر شود. 

خبرگزاری رسمی چین افزود طبق قانون جدید چین از این پس در اختیار داشتن تجهیزات جاسوسی که  سرویس‌های امنیتی کشور ندارند، غیرقانونی است.این منبع جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

پکن تاکنون قوانینی درباره اسرار محرمانه و امنیت کشور تصویب کرده است اما به این زودی نمی‌توان در  باره تاثیر قانون جدید در مقابله با جاسوسی قضاوت کرد که در واقع بازنگری قانونی در باره امنیت ملی است که در سال 1993 تصویب شد و تقویت اختیارات نیروهای پلیس را در نظر دارد.

حزب کمونیست چین ماه گذشته وعده داده بود استقلال دستگاه قضایی را افزایش و نفوذ مسئولان رده بالا در دادرسی‌های قضایی را کاهش دهد.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، چین ، جاسوس ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار