معاونت فرمانده گارد ریاست جمهوری در بورکینافاسو در بیانیه ای امروز شنبه که به مثابه کودتای علیه فرمانده ارتش به شمار می‌رود از به دست گرفتن قدرت در این کشور سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سرهنگ اسحاق زیدا، معاون فرمانده گارد ریاست جمهوری بورکینافاسو امروز شنبه در بیانیه ای که کودتای آشکار علیه اونوره ترائوره، فرمانده ارتش که پیشتر از به دست گرفتن امور در مرحله انتقالی سخن گفته بود، از به عهده گرفتن امور ریاست جمهوری سخن گفت.

در این بیانیه که از طریق تلویزیون پخش گردید سرهنگ اسحاق زیدا امروز گفت: من مسئولیت‌های ریاست جمهوری و ریاست دولت را برای تضمین ادامه دولت برعهده خواهم گرفت و از ایکواس( گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا) و جامعه جهانی می‌خواهم تا اوضاع را درک کرده و از دولتمردان جدید حمایت نمایند.

وی همچنین اعلام کرد که اونوره ترائوره که روز گذشته اعلام کرده بود که مسئولیت های ریاست جمهوری را برعهده خواهد گرفت، سخنان نادرستی گفته است.

وی گفت: کامپائوره، رئیس جمهور سابق نیز در مکانی امن با تأمین امنیت و سلامت جسمی و روحی قرار دارد.

گفتنی است، روز گذشته پس از استعفای بلیز کامپائوره، ریاست جمهوری بروکینافاسو که به مدت 27 سال بر این کشور حکومت کرد، شکافهای جدی میان ارتش که معترضان آن را ضامن انتقال سیاسی به شمار می‌روند به وجود آمد.

کلنل زیدا، معاون فرمانده گارد ریاست جمهوری از سوی جامعه مدنی در بورکینافاسو حمایت می‌گردد؛ در حالی که ژنرال ترائوره به دلیل نزدیکی به کامپائوره رئیس جمهور مستعفی بورکینافاسو مورد انتقاد جدی است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار