امام جمعه شمیرانات، گفت: غرب با تهاجمات فرهنگی نمی‌تواند ملت ما را از بین ببرد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر خطری برای دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین "سعید لواسانی" امام جمعه شمیرانات در گفتگو  با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام الله محرم با اشاره به مهم‌ترین پیام عاشورا برای نسل حاضر و تمامی نسل‌ها، اظهار داشت: عاشورا پیام‌های زیادی دارد اما یکی از پیام‌هایی که می‌توان به آن توجه کرد و جزء ضرورت‌های زندگی است، به امر به معروف و نهی از منکر مربوط می‌شود.

 وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به معنای حفظ ارزش‌ها و نفی ضد ارزشهاست، گفت: امام حسین (ع) در مسیر احیای امر به معروف حاضر شد که فرزندان، برادران و یارانش شهید شده و اسیر شوند تا این فریضه بزرگ الهی در جامعه پیاده شود و منکر از جامعه رخت بربندد.   
 
حجت‌الاسلام لواسانی افزود: اگر ما بخواهیم جامعه اسلامی داشته باشیم که پیامبر (ص) از آن جامعه راضی باشد و  از هم فرو نپاشد، باید این فریضه را در جامعه نهادینه کنیم.   
 
وی با اشاره به مانور رسانه‌های بیگانه پیرامون حادثه اسیدپاشی که آن را به امر به معروف و نهی از منکر نسبت دادند، تاکید کرد: این رسانه‌ها از این امر واهمه دارند که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ارزش‌های الهی و انسانی در جامعه گسترش پیدا کند.

امام جمعه شمیرانات، اضافه کرد: غرب با تهاجمات فرهنگی نمی‌تواند ملت ما را از بین ببرد و این فریضه به معنای خطری برای دشمن است، شک دارم که این اتفاقات از سوی غربی‌ها اتفاق نیفتاده باشد، مسئله‌ای که در کشور رخ داده، غربی‌ها از آن سوء استفاده کرده و فورا آن را به مهم‌ترین موضوعی که فروع دین ماست، نسبت داده‌اند.   
 
امام جمعه شمیرانات تأکید کرد: در دین اسلام هیچ اصل و فرعی فقهی به اندازه این فریضه مهم نیست و غربی‌ها این فریضه را نشانه گرفته و می‌خواهند از بین ببرند.   
 
حجت‌الاسلام لواسانی با اشاره به سوابق تاریخی شمیرانات در اقامه عزا برای امام حسین (ع) اظهار داشت: از قدیم الایام این شهرستان مرکز تکیه‌های معروفی بوده و مراسم باشکوهی در محرم و صفر برگزار می‌شده است و علمای زیادی از این منطقه به اسلام خدمت کردند.   

وی خاطر نشان کرد: این شهرستان جزء مذهبی‌ترین مناطق تهران است و مراسمی که در آنجا برگزار می‌شود بسیار غنی است و گوشت و پوست مردم این منطقه با نام امام حسین (ع) پیوند خورده است.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار