یک کشته بر اثر سقوط دومین فضاپیمای آمریکایی + تصاویر

روز جمعه فضاپیمای شرکت "ویرجین گالاکتیک" در جریان یک پرواز آزمایشی، پس از آنکه از هواپیمای حامل خود در ارتفاع بسیار بالا در آسمان جدا و موتورهای آن روشن شد، برفراز صحرای "محاوی" دچار نقص فنی شد و از هم فروپاشید.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، فضاپیمای متعلق به شرکت ویرجین گالاکتیک، منجر به متلاشی شدن فضاپیما در هوا و پراکنده شدن قطعات آن در شعاع دو مایلی در صحرای موحاوی در ایالت کالیفرنیا در 150 کیلومتری شمال شهر لس آنجلس شد.





 
شرکت ویرجین گالاکتیک که توسط میلیاردر انگلیسی، ریچارد برانسون، تاسیس شده است، تلاش دارد فضاپیمایی را برای گردشگری در مدار زمین تولید کند که اکنون در مراحل آزمایشی است.



روز جمعه فضاپیمای این شرکت در جریان یک پرواز آزمایشی، پس از آنکه از هواپیمای حامل خود در ارتفاع بسیار بالا در آسمان جدا و موتورهای آن روشن شد، برفراز صحرای "محاوی" دچار نقص فنی شد و از هم فروپاشید.



یکی از دو خلبان این فضاپیما که توانست پیش از برخورد آن به زمین، با چترِ نجات از این فضاپیما بیرون بپرد، به علت سرعت زیاد، محکم به زمین برخورد کرد و جراحات شدید برداشت. حال وی در بیمارستان بحرانی گزارش شده است. خلبان دیگر این فضاپیما جان باخت و جسدش در میان قطعات لاشه هواپیما پیدا شد.




شبکه تلویزیونی رویترز در این باره افزود: اخیراً سوانح مرتبط با شرکت‌های خصوصی فضایی در آمریکا افزایش یافته است. چند روز پیش نیز در ایالت ویرجینیا یک موشکِ باری بدون سرنشین، متعلق به شرکت خصوصی «اوربیتال ساینس» که حامل مواد غذایی و سایر تدارکات برای ایستگاه فضایی بین المللی در مدار زمین بود، چند ثانیه پس از پرواز، در هوا منفجر شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار