ضرب‎الاجل ده روزه انصارالله و قبایل یمن به "منصور هادی" برای تشکیل دولت جدید

رهبران جنبش انصارالله و قبایل یمن به رئیس جمهوری این کشور ده روز فرصت دادند که تشکیل دولت جدید را اعلام کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المیادین: رهبران جنبش انصارالله و قبایل یمن روز جمعه در نشستی مشترک به "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری این کشور ده روز فرصت دادند که تشکیل دولت جدید یا شورای نجات ملی را اعلام کند.

این جلسه روز جمعه (۹ آبان) به درخواست عبدالملک الحوثی، رهبر انقلابیون، در شهر صنعا پایتخت یمن برگزار شد.

هیات‌هایی از ارتش، احزاب سیاسی و قبایل یمن در این جلسه شرکت کردند. حاضران در این جلسه مداخله خارجی در امور داخلی یمن را محکوم کردند؛ آنها همچنین اعلام کردند این مداخله‌ها بحران سیاسی و اجتماعی را در این کشور تشدید کرده است.

شرکت کنندگان در این جلسه تاکید کردند تا زمان دستیابی به خواسته‌هایشان و اجرای توافقنامه‌ای که پیش از این بین حوثی‌ها و دولت یمن امضا شد به انقلابشان ادامه خواهند داد.

آنها به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن، ۱۰ روز فرصت دادند تا خواسته‌هایشان را اجرا کرده و دولتی جدید تشکیل دهد.

این کشور عربی در حال حاضر با یک بحران سیاسی شدید بین دولت مرکزی و انقلابیون انصارالله (حوثی‌ها) دست به گریبان است.

فعالان انصارالله در انقلاب سال ۲۰۱۱ که به برکناری علی عبدالله صالح انجامید نقشی مهم ایفا کردند؛ آنها از نزدیک به دو ماه پیش با برگزاری تظاهرات در شهر صنعا برکناری دولت را به سبب فساد و به حاشیه راندن شیعیان این کشور خواستار شده‌اند.

مبارزان انصارالله در ماه سپتامبر پس از چهار روز نبرد با نیروهای ارتش وفادار به ژنرال علی محسن الاحمر، برادر خوانده‌ی دیکتاتور سابق این کشور، کنترل صنعا را به دست گرفتند.

مبارزان انصارالله و دولت هادی در همان ماه به میانجیگری سازمان ملل توافق آتش بس امضا کردند؛ بر اساس این توافق قرار شد انقلابیون به محض انتخاب یک نخست وزیر بی‌طرف از صنعا عقب نشینی کنند. با وجود این، این توافق تاکنون هیچگونه نتیجه‌ای در پی نداشته است.



انتهای پیام//
برچسب ها: رهبر ، جنبش ، انصار ، الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار