استفاده از کرمهای ضد آفتاب از 6 ماهگی توصیه می‌شود و نوع آن با ضد آفتاب مصرفی در سنین بزرگسالی متفاوت است.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: کرمهای ضد آفتاب ایرانی از کیفیت بسیار خوب و بالایی برخوردارند به طوری که می‌توان آنها را در بحث رقابتی، هم ردیف انواع ضد آفتاب خارجی قرار داد.
 
وی ادامه داد: توصیه می‌شود از 6 ماهگی مصرف ضد آفتاب شروع شود که البته ضد آفتاب کودکان، از انواع فیزیکی است که ریسک بروز حساسیت در آنها بسیار کم است. در مقابل ضد آفتاب شیمایی را داریم که بسیار خوب و اثر بخش هستند.
 
دکتر احسانی توصیه کرد ضد آفتاب نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده شود و افزود: ضد آفتاب با تعریق پوست و یا شستشوی آن، پاک می‌شود. بنابر این لازم است هر 4-3 ساعت یکبار مجدداً مصرف شود و مصرف ضد آفتاب با توجه به پوست افراد متفاوت است.
 
انواع کرم ضد آفتاب برای پوستهای خشک، چرب و پوست‌هایی که  جوش می زند، وجود دارد.
 
وی در ادامه در خصوص ضریب پوشش دهی کرمهای ضد افتاب گفت: spf یا ضریب پوشش دهی امواج صفر آفتاب برای کرم ضد آفتابی که در فصل تابستان استفاده می‌شود کمتر از 30 نباید باشد که در فصل زمستان بالای 25 مناسب است. ضمن اینکه تفاوت بین ضد آفتاب با ضریب پوشش دهی 30 تا 100 تنها 2-1 درصد است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.