"حسین محب اهری" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ارتباط با امام حسین (ع) از بدو تولد زمانی که نامم را حسین نهادند، آغاز شد

بازیگر سریال "خوب،‌ بد، زشت" گفت: جلال یک لشگر باطل با تعداد محدودی از هجمه حق، ماورائی دارد که در سریال‌های ما کمتر به آن توجه می‌شود.

حسین محب اهری، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به مناسبت ماه محرم گفت: ارتباطم با امام حسین (ع) از بدو تولد زمانی که نامم را حسین نهادند شروع شد. من در محرم 60 سال پیش به دنیا آمدم و رابطه‌ی حسی بسیار قوی بین من و ماه محرم وجود دارد.

وی در ادامه افزود: از کودکی عاشق امام حسین (ع) بودم و مادرم می‌گفت زمانی که برای دیدن تعزیه به اماکن مذهبی می‌رفتیم هنگامی که شعر قصد بریدن سر مبارک امام حسین (ع) را می‌کرد می‌خواستی بروی و جلوی شعر را بگیری و ما به زحمت مانع رفتنت می‌شدیم.

بازیگر سریال "مختارنامه" اظهار داشت: محرم ماه طوفان و خاک و صدای طبل و زنجیر است. در این ماه رنگ‌‌ها شکل دیگری پیدا می‌کنند و قرمز و سبز و سیاه دنیا را فرا می‌گیرد، در ذهن من ماه محرم ماه پریشانی و دلتنگی است و این برایم ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی در خصوص بازی‌اش در فیلم "مختارنامه" خاطرنشان کرد: فیلم‌های و سریال‌های مذهبی احساس راحتی و نزدیکی به من دست می‌دهد گویی به نیازی از من که از کودکی‌ام وجود داشته، پاسخ داده میشود.

در سریال "مختارنامه" هم نقش "ابونصر تاجرخ" که از طرفداران سیاه معاویه بود را ایفا می‌کردم. به دلیل تعزیه‌های زیادی که در طول عمرم رفته‌ام، به خوبی توانستم از پس این نقش برآیم و با آن ارتباط برقرار کنم.

این بازیگر با اشاره به وجود نداشتنن اثر تصویری که به محتوا و هدف قیام امام حسین (ع) بپردازد، خاطرنشان کرد: هر سال محرم موضوعی مطرح می‌شود که نیاز اساسی سینما و تلویزیون ما است. مسلما سپاهی عظیم از باطل و گروه محدود حق هدفی را دنبال می‌کند که در سینما و تلویزیون ما کمتر به آن پرداخته شده است. کارگردان ما در ساخت فیلم‌های عاشورایی بیشتر به نمایش جنبه‌های احساسی و ظاهری این قیام می‌پردازند و پشت پرده‌ی قیام عاشورا در رسانه‌های تصویری ما کار نشده است.

محب اهری در پایان گفت: از خدا می‌خواهم یاریمان کند که همچون یاران امام حسین (ع) به وظایف دینی و انسانی خود عمل کنیم و از امتحانات الهی سربلند بیرون بیاییم.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.