همزمان با ایام محرم و سالروز شهادت امام حسین (ع) ، سوگواره های عاشورایی در مساجد و محلات منطقه 3 تهران برپا شده است.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 توزیع سیاهه و کتیبه بین هیئت های عزاداری ، برپایی نمایشگاههای هنری، نمایش های آیینی و تعزیه خوانی ،شب شعر ،برپایی زیارت عاشورا و توزیع محصولات فرهنگی را محور این برنامه ها عنوان کرد.
 
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) و یارانش در  ميدان‌ جنگ‌ و  در حساس‌ترين‌ لحظه‌ها یکی از ‌زيباترين‌ تصاوير تاريخ‌ را در نماز ظهر عاشوراآفريدند  افزود: با اشاره به اهمیت اقامه ی نماز ، با هماهنگی ائمه جماعات  اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر وباشکوه تر نماز ظهر عاشورا در محل های تعیین شده انجام می گیرد.
 
وی احیای آئین های سنتی عزاداری در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) و امامزاده قاضی الصابر(ع) و  اجرای نمایش های هنری وآیینی شامل تعزیه ی خیابانی و صحنه ای   در محلات اختیاریه  ،زرگنده ، و بوستان صبا را از جمله اقداماتی عنوان کرد که با محوریت معرفی حماسه سازان عاشورایی اجرا می شود.
 
پیرهادی  از سوی دیگر با اشاره به اینکه بخشی از برنامه های پیش بینی شده در ایام ماه محرم و صفر استمرار دارد تصریح کرد: برگزاری مراسم شب شعر در ایام شهادت امام رضا (ع) و زیارت حضرت رسول (ص) و  برگزاری مراسم زیارت از بعید حضرت رسول (ص)در روز 28 صفر، سوگواری هنری با هدف تجلیل از پدید آورندگان آثار هنری در 12  مسجد شاخص سطح منطقه برگزار می شود.
 
وی برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی ، خیمه های معرفت ،توزیع  اقلام و کتیبه و پرچم های عزاداری  ، هویت بخشی وفضا سازی  سیمای بصری شهر با بهره گیری از ظرفیتهای تبلیغی ویژه ایام محرم وتهیه بنرهای مذهبی با محوریت پیامهای نهضت ابا عبدالله الحسین(ع) و همچنین تجلیل وتکریم از بانوان آزاده ،همسران ایثارگر شهدا وجانبازان را بخش دیگر ی از برنامه های این منطقه برشمرد.
 
پیرهادی ترویج فرهنگ ایثار وشهادت،سبک زندگی حسینی،عبرتهای عاشورایی وانتقال مفاهیم وپیامهای عاشورای حسینیی را از جمله اهداف اجرای ویژه برنامه های محرم و سوگواره های حسینی ذکر کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سوگواره ، عاشورا ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار