عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

50 میلیون، کمکی به حل مشکل مسکن نمی‌کند/باید سهم تسهیلات در خرید مسکن مشخص شود

ایرج ندیمی گفت: دولت باید بداند که ارزش پول از یک جهت و نقش وام در خرید از سوی دیگر نشان دهنده‌ این است که وام باید تغییر کند و با ارقام اندک کمک چندانی در خرید مسکن نخواهد داشت،‌ زیرا سهم تسهیلات در خرید باید مشخص باشد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در موضوع خرید مسکن اگر حمایتی صورت گیرد،باید به گونه‌ای باشد تا تسهیلات آن‌ هم کافی باشد تا رقبتی وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس توضیح داد: ضروری است تا در خرید مسکن مهم تسهیلات مشخص شود تا خریدار بداند چند درصد از خرید را تسهیلات می‌گیرد و اگر میزان 50 تا 70 درصد باشد، جاذبه در بازار خرید مسکن ایجاد می‌شود،‌ در غیر این صورت این امر بی فایده خواهد بود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل تصریح کرد: وام به معنی این است که حداقل یک دوم مبلغ خرید خانه را تسهیلات تامین مالی کند دولت می‌بایست در این امر متفاوت عمل کند.

ندیمی اظهار داشت: وام مسکن باید به نسبت شهرها متفاوت در نظر گرفته شود، یعنی دولت می‌تواند بر اساس دو رویکرد امر خرید و فروش مسکن را تحت تاثیر قرار بدهد.

عضو کمیسیون اقتصادی یادآور شد: سیاست این خواهد بود که میزان تسهیلات با میزان خرید برابری کند،‌یعنی درصد قابل توجهی از میزان خرید به شکل تسهیلات در اختیار خریدار قرار گیرد.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مورد شرایط بازپرداخت وام گفت: نسبت میزان وام و پرداخت ماهانه باید لحاظ شود، بدین معنی که سنوات معیار قرار گیرد و میزان وام و ماه‌های بازپرداخت برابر بشد.

ندیمی در خصوص تعداد متقاضیان مدیریت می‌شود، یکی از جهت میزان سپرده گذاری و دیگری از جهت سرمایه گذاری دولت،‌ بدین معنی که هرچقدر میزان وام بالا باشد، باید سرمایه را نیز به همان نسبت بالا ببرند و اگر سرمایه افزایش نیابد و فقط میزان وام بالا رود به همان نسبت خود به خود تعداد دریافت کنندگان کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات ، شهر ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار