خدایی‌سوری در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا:

کری با این سخنان به دنبال جلب اعتماد مخالفین کنگره است/ تاریخ مصرف اظهارنظرهای آمریکایی گذشته است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به این که تاریخ مصرف اظهارنظرهای آمریکایی درباره ایران گذشته است، کری با این صحبت‌ها تلاش می‌کند اعتماد مخالفین کنگره را جلب کند.

"حجت‌الله خدایی‌سوری" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اخذ تصمیم دشوار و 4 مسیر پیش روی ایران گفت: این حرف‌ها برای جلب نظر کنگره  است تا آنها فشارهای خود را از روی دولت اوباما کمتر کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور مستمر جان کری در مذاکرات 1+5 تاکید کرد: کری خود را تعیین کننده می‌داند و با این حرف‌ها تلاش می‌کند مثلا پرستیژ بین‌المللی خود را بالا بیاورد.

نماینده استان لرستان افزود: دموکرات‌ها به خاطر اختلافاتی که با اوباما دارند این فشارها را وارد می‌کنند و اگر خودشان بر روی کار بودند آنها هم برای خلاصی از بحرانی که دامن‌گیر آمریکا شده است به این توافق تن می‌دادند.

خدایی‌سوری با یادآوری این که در گذشته آمریکا در مقابله با ایران اقدام به تحریم اقتصادی توسط کارتر و تهدید نظامی توسط صدام کرده بود خاطرنشان کرد: آنها امروز با آمدن به پای میز مذاکره و گفتگو با ایران با این حرکت خود به قدرت ایران اعتراف کرده‌اند و ناچارند که مذاکره کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که آمریکایی‌ها می‌خواهند از هر چیزی به عنوان منفعت خود استفاده کنند تصریح کرد: آنها خودشان هم می‌دانند که ما طبق قوانینی بین‌المللی عمل می‌کنیم و براساس دستورات دینی به دنبال سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که تاریخ مصرف اظهارنظرهای آمریکایی درباره ایران گذشته است، کری با این صحبت‌ها تلاش می‌کند اعتماد مخالفین کنگره را جلب کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کری ، ایران ، توافقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار