بهره برداری از سالن مسافري جديد پايانه مرزي بيله سوار

سالن مسافري جديد پايانه مرزي بيله سوار با حضور مسئولان ايراني و آذري به بهره برداري رسيد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، براي احداث اين سالن 2 هزار و 500 مترمربعي که به امکانات روز مجهز شده حدود 120ميليارد ريال هزينه شده است .
با بهره برداري از اين سالن، روند ارائه خدمات به مسافران تسهيل و مشکلات موجود مرتفع مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور عصر ديروز در آيين افتتاح اين سالن مسافري پايانه مرزي گفت: 24 پايانه مرزي فعال در کشور وجود دارد که از اين تعداد پايانه مرزي سالانه به طور متوسط 12 ميليون تن کالا ترانزيت مي شود و حدود 15 ميليون مسافر تردد مي کنند.

داوود کشاورزيان گفت: سالانه حدود 135 هزار دستگاه کاميون بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان رفت و آمد مي کند که از اين رقم 50 هزار دستگاه کاميون از مرز بيله سوار تردد مي کنند.

وي با بيان اين که ايران علاقه مند به گسترش روابط با جمهوري آذربايجان است ابراز اميدواري کرد با تکميل و توسعه پايانه مرزي بيله سوار امکانات بهتري براي اتباع دو کشور فراهم و شرايط براي رفت و آمد مسافران تسهيل شود.

کشاورزيان با اشاره به اينکه ما علاقه مند به گسترش روابط و مناسبات و مراودات با جمهوري آذربايجان هستيم گفت: اميدوارم با تلاش مسئولان دو کشور شاهد توسعه بيش از پيش روابط اقتصادي و تجاري في مابين باشيم.

استاندار اردبيل در اين مراسم از گشايش گمرک اصلاندوز ، هوردايز در آينده نزديک خبر داد و گفت : با آغاز فعاليت گمرک اصلاندوز فاصله باکو تا نخجوان حدود 120 کيلومتر نزديک تر مي شود.

مجيد خدابخش با اشاره به اينکه بازگشايي گمرک اصلاندوز ، هوردايز خواسته مردم جمهوري آذربايجان است گفت: جمهوري اسلامي ايران با اين خواسته آذري ها موافقت کرده و به زودي ما شاهد فعاليت اين گمرک خواهيم بود.

استاندار اردبيل الحاق شمال استان اردبيل به منطقه آزاد ارس را در رونق اقتصادي دو کشور با اهميت خواند و گفت : روسيه سال گذشته حدود 60 ميليارد دلار مواد غذايي وارد کرد که با پيوستن شمال
استان به منطقه آزاد زمينه صادرات کالا و توليدات ومحصولات کشاورزي منطقه دشت مغان به مسکو فراهم مي شود.

وي با اعلام اينکه روزانه حدود سه هزار نفر از پايانه مرزي بيله سوار رفت و آمد مي کنند ، گفت: اميدواريم با توسعه اين پايانه و همکاري دو جانبه،  شاهد افزايش حجم مبادلات تجاري و گسترش روابط دو کشور باشيم.

سفير ايران در جمهوري آذربايجان هم در اين مراسم به توسعه سطح روابط و افزايش ميزان مبادلات تجاري دو کشور در ماه هاي اخير اشاره کرد و گفت: توسعه روابط با کشورهاي همجوار از سياست هاي اصولي جمهوري اسلامي است و هيچ کشوري به اندازه جمهوري آذربايجان بيشترين اشتراکات را با ايران ندارد.

محسن پاک آيين افزود: افتتاح سالن مسافري پايانه مرزي بيله سوار موجب دوستي هر چه بيشتر دو کشور و همچنين رونق اقتصادي مناطق مرزنشين خواهد شد.

به گفته وي ، سالانه حدود يک ميليون شهروند آذري در حوزه هاي گردشگري ، سياحتي ، زيارتي و سلامت به ايران سفر مي کنند.

"شاهين باقرف" معاون گمرک جمهوري آذربايجان در اين مراسم از آغاز فعاليت سالن جديد اين پايانه مرزي تشکر و ابراز اميدواري کرد در آينده نزديک  فعاليت گمرک بيله سوار 24 ساعته شود.

در آيين افتتاح اين سالن علاوه بر مسئولان کشورمان ، معاون گمرک جمهوري آذربايجان و تعدادي از مسوولان گمرک اين کشور حضور داشتند.

شهرستان بيله سوار مغان در 190 کيلومتري شمال اردبيل و در جوار جمهوري آذربايجان قرار دارد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار