اردن: تعطیلی مسجد الاقصي قابل قبول نيست/ دستور مستقیم عبدالله دوم برای پیگیری موضوع

وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت اردن تصریح کرد کشورش تمام تلاش های دیپلماتیک خود را برای اینکه رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را نبندند به کار می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز؛ "محمد المومنی" وزیر اطلاع رسانی اردن در مصاحبه ای با این شبکه گفت: موضوع مسجد الاقصی برای اردن یک مسئله محوری به شمار می رود.

وی افزود: تمام نهادهای اردن از بامداد امروز با دستور مستقیم عبدالله دوم پادشاه این کشور به طور مستمر تحولات اوضاع در قدس شرقی و مسجد الاقصی را دنبال می کنند.

وی افزود : مسجد الاقصی امروز به روی نمازگزاران مسلمان بسته شده است و این موضوع برای ما غیر قابل قبول است بنابراین در سطح سیاسی و دیپلماتیک تماس ها و ارتباطاتی در این زمینه داشته ایم .

وی گفت: پیام های روشن و قاطعانه ای در این زمینه به طرف اسرائیلی ابلاغ شده است که اردن اجازه نخواهد داد مسجد الاقصی بسته شود.

وی از مسئولین این رژیم خواست از این اقدام جلوگیری کرده و نسبت به پیامدهای منفی آن بر حذر باشند.

المومنی در خصوص عدم اجابت خواسته های صریح و پیشین اردن در این زمینه از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد، و گفت: هر گونه اقدام تحریک آمیز از سوی افراطیون صهیونیست خشونت به دنبال دارد.

وی افزود: اقدامات و سیاست های اسرائیل در قبال اماکن مقدس فلسطین محکوم است و با کنوانسیون های بین المللی تضاد دارد بنابراین رژیم صهیونیستی باید اقدامات اشغالگرایانه خود علیه مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس را متوقف کند.

وزیر اطلاع رسانی اردن همچنین از کشورهای بزرگ جهان و سازمانهای بین المللی خواست در برابر نقشه ها و اقدامات غاصبانه این رژیم واکنش نشان دهند و اقدام عملی در این زمینه اتخاذ کنند.

وی افزود: کشورش تمام امکانات خود را برای بسته نشدن مسجدالاقصی به کار خواهد بست.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار