سازمان ملل از رژيم صهيونيستی خواست درباره نقض حقوق بشر توسط ارتش اين رژيم تحقيق و مجرمان را مجازات کند

یک نهاد ناظر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد اسرائیل باید درباره موارد نقض حقوق بشر در سه جنگ اخیر در غزه تحقیق کند و تضمین کند که فرماندهان ارتش برای هرگونه جنایتی که مرتکب شده اند محاکمه خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، هیئتی از کارشناسان مستقل از اسرائیل درخواست کردند ساخت شهرک های یهودی نشین را در کرانه باختری رود اردن متوقف کند ، به توقیف زمین برای گسترش شهرک سازی پایان دهد ، از خشونت علیه فلسطینیان جلوگیری کند و برای خروج همه شهرک نشینان اقدامات لازم را انجام دهد.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از بررسی پایبندی اسرائیل به پیمان بین المللی رعایت حقوق مدنی و سیاسی ، نتایج و توصیه های خود را منتشر کرد.

"نایگل رودلی" رئیس کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری گفت مشکلاتی جدی وجود دارد که نیازمند توجه جدی است.

کورنلیس فلینترمن از اعضای کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت این کمیته یک بار دیگر از اسرائیل می خواهد تحقیقات بیطرفانه را درباره موارد جدی نقض حقوق بشر انجام دهد و عاملان چنین جنایاتی را محاکمه کند.

حملات هوایی و زمینی اخیر اسرائیل به نوار غزه که ماه های ژوئیه و اوت انجام شد تلفات زیاد غیر نظامیان ازجمله کودکان را درپی داشت.

در این جنگ 51 روزه بیش از 2100 فلسطینی کشته شدند که اکثر آنها از غیر نظامیان بودند.

اسرائیل با هدف اعلام شده جلوگیری از حملات راکتی مبارزان فلسطینی در نوار غزه و همچنین از بین بردن تونل هایی که در این منطقه مرزی ایجاد شده بود ، حملات خود را آغاز کرد. این سومین درگیری شدید بین اسرائیل و مبارزان فلسطینی در نوار غزه از دسامبر سال 2008 به شمار می رود.

رودلی تصریح کرد هیئتی از دولت اسرائیل که با این کمیته دیدار داشته است تاکید کرد اسرائیل از یک سیستم تحقیقاتی خوب برای تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر توسط ارتش برخوردار است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار