"راشد الغنوشی"، رئیس جنبش النهضه تونس در کنفرانس مطبوعاتی گفت: حزب النهضه در انتخابات رياست جمهوری نامزد نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره؛‌ "راشد الغنوشی"، رئیس جنبش النهضه تونس در کنفرانس مطبوعاتی گفت: دو روز دیگر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد. جنبش النهضه نامزد ندارد و ما این موضوع را اعلام کرده‌ایم و گفته‌ایم که از داخل جنبش النهضه نامزد نخواهد بود و دستکم تاکنون در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است.

وی درباره نتایج انتخابات پارلمانی کشورش که حزب رقیب آن پیروز شد گفت: ما در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده‌ایم که امور تونس با توافق سامان می‌گیرد و ما همچنان بر این مسئله تاکید می‌کنیم. ما همیشه بر خدمت به مردم در هر سطحی که باشیم تاکید می‌کنیم. 

تونس نیازمند دولت توافقی است و ما بر ضرورت گزینه دمکراسی تاکید می‌کنیم. در انتخابات پارلمانی اولین هدف ما تحقق یافت که همان دمکراسی بود و به این وسیله همه تونسی‌ها با رقم زدن این انتخابات پیروز هستند. 

از این رو، ما بر دمکراسی تاکید می‌کنیم. حزب پیروز دولت تشکیل خواهد داد و این مسئله برعهده ما نیست. ما در جهت خدمت به آزادی، دمکراسی، ثبات و توسعه کشور تلاش می‌کنیم. بنابرایم، موضع ما تشکیل دولت وحدت ملی به طور گسترده آن هستیم.

الغنوشی افزود: درباره بازگشت حکومت تک حزبی به تونس و تسلط یک حزب مشخص بر همه ارکان دولت نگرانی وجود دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار