اراک؛

مراکز اورژانس اجتماعی استان مرکزی بازرسی می‌شود

فعالیت های مراکز اورژانس اجتماعی استان مرکزی با حضور مسئولان بهزیستی کشور بازدید و بررسی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، آذردخت همتا صبح‌امروز در بازدید کارشناسان‌سازمان بهزیستی‌کشور از مراکز اورژانس اجتماعی استان مرکزی‌ در تشریح برنامه های سازمان بهزیستی استان مرکزی با اشاره به فعالیت های اورژانس اجتماعی بهزیستی در استان اظهار کرد: هدف اورژانس‌اجتماعی ارائه خدمات تخصصی، فوری و در دسترس، به‌صورت شبانه روزی و رایگان به افراد و خانواده‌های در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی به منظور مداخله حرفه‌ای و تخصصی پیشگیری از بحران است.

وی افزود: برنامه این اورژانس‌ شامل مرکز اورژانس، خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی، خدمات‌سیار و پایگاه‌های اجتماعی و نیز پاسخگوی متقاضیانی مانند زوج های متقاضی طلاق و افراد دارای مشکلات‌خانوادگی‌زیاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی که در شرایط بحرانی قرار دارند است.

معاون اموراجتماعی‌بهزیستی استان مرکزی با اشاره به ویژگی مهم این برنامه گفت:از بارزترین ویژگی های اورژانس اجتماعی در دسترس بوده،ارائه خدمات‌ آن محدود به زمان و مکان نشده  رویکرد فعال در برنامه های عملیاتی جایگزین رویکرد غیر فعال شود.

همتا تصریح کرد:خدمات مددکاری، آموزش مهارت‌های زندگی با همکاری روانشناس اجتماعی، مصاحبه تشخیصی، ارایه خدمات اجتماعی، بازتوانی، پیگیری پس از ترخیص، اطلاع رسانی راجع به برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان، را از دیگر خدمات برنامه اورژانس اجتماعی دانست.

وی افزود: در این مرکز کسانی که در زمینه‌های مختلف آسیب‌دیده‌اند به صورت حضوری وتلفنی مشاوره ارائه داده می‌شود چرا که یکی از مهمترین اهداف بهزیستی در کشور حل معضلات و مشکلات اجتماعی و آسیب های اجتماعی و مشکلات مددجویان این سازمان به شمار می رود.

همتا تصریح کرد: اورژانس اجتماعى سه بخش عملیاتى جدا از هم دارد. در بخش اول روانشناسان و مددکاران اجتماعى در مراکز حضور دارند و ممکن است حتى با مشاوره هاى تلفنى صرف، مشکلاتى را حل کنند.

وی افزود: بخش دوم مربوط به زمانى است که فرد نیاز به مشاور یا روانشناس دارد که تیم اورژانس با تماسى که مى‌گیرند، مشاور یا روانشناس در محل حاضر مى‌شوند و کمک مى‌کنند. بخش سوم نیز به اساس کار اورژانس اجتماعى مربوط مى‌شود که پیشگیرى از وارد شدن به نقطه شروع آسیب است زیرا ممکن است فرد مسیر زندگى را اشتباه برود.

همتا با اشاره به خودروهاى اورژانس اجتماعى در سطح شهر گفت: داخل این خودرو ها غیر از وسایل پذیرایى چیزى وجود ندارد و نام اورژانس نیز فقط از این نظر است که مشاوران به داد فردى که نیاز به کمک دارد مى رسند.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: اراک ، بهزیستی ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.