مشهد؛

حرم رضوي مملو از حضور عزاداران حضرت ابا عبدالله حسين (ع) از فراسوي جهان

حرم رضوی میعادگاه دلدادگان و عزاداران حضرت ابا عبدالله حسین (ع) از فراسوی جهان شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ حریم ملائک نشین رضوی این روزها سیاهپوش و عزادار مملو از حضور بی شمار زائرانی شده است که نه فقط از سراسر ایران اسلامی بلکه از همه بلاد دنیا با رنگ و نژاد مختلف به این مکان قدسی مشرف شده اند تا سیاه پوش و عزادار با دیگر عزاداران حسین (ع) هم نوحه شوند و مرثیه عاشورایی سر دهند .

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: به همین مناسبت ویژه برنامه های عزاداری در قالب سخنرانی، مرثیه سرایی و سینه زنی ویژه عزاداران غیر ایرانی در حرم رضوی برگزار می شود .

حجت الاسلام علی باقری افزود: برنامه‌های عزاداری برای هیئت‌های عزاداری عرب زبان در نوبت‌های صبح، ظهر و شب در محل رواق دارالمرحمه برگزار می‌شود.

وی گفت: رواق کوثر میزبان زائران عزادار اردو زبان و رواق غدیر میزبان زائران آذری زبان و انگلیسی زبان است و قرائت زیارت عاشورا، دعای صباح، سخنرانی، بیان احکام و روضه خوانی از برنامه‌های تدوین شده برای زائران غیر ایرانی در رواق‌های دار الرحمه، دار المرحمه، کوثر و غدیر است.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی افزود: این مراسم عزاداری ویژه زائران غیر ایرانی در حرم رضوی تا پایان دهه اول محرم از ساعت10 تا 14برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی باقری با اشاره به این که برای هیئت‌های عرب، اردو و آذری زبان در روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی نیز ویژه برنامه های عزاداری تدارک دیده شده است گفت: مراسم احیای شب عاشورا برای کاروان‌های غیر ایرانی در محل دارالمرحمه برگزار می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود مراسم احیای شب عاشورا با حضور بیش از 3هزار نفر از هیئت‌های غیر ایرانی در محل رواق دار المرحمه برگزار‌ شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مشهد ، حرم ، عزاداران ، حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.