اصفهان؛

انتظار مردم از مسئولان فضای امنیت ، ثبات و آرامش

استاندار اصفهان گفت : مهمترين انتظار مردم از مسئولان، استمرار و ارتقاء فضاي امنيت، ثبات و آرامش است و به تبع آن، بزرگترين وظيفه فرمانداران نيز، اجراي اين خواسته به حق مردم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،‌ رسول زرگرپور استاندار اصفهان در گردهمايي فرمانداران استان اظهار داشت: نظارت و پيگيري سياست هاي دولت تدبير و اميد در شهرستان‌ها در اولويت كاري قرار گيرد و با ايجاد فضاي مشاركت همگاني در همه ابعاد و نشاط سياسي و اجتماعي، زمينه رشد و پيشرفت بيشتر شهرستانها فراهم گردد.

استاندار اصفهان افزود: يكي از سياست هاي خدشه ناپذير دولت تدبير و اميد ايجاد امنيت و آرامش در بدنه جامعه است كه به بركت امام زمان (عج) و هدايت مقام معظم رهبري(مدظله العالي) ثبات و آرامش در كشور و استان برقرار است.

وي ادامه داد: اتفاق اخير نيز يك فتنه بين المللي بود كه به لطف الهي دشمنان در اين فتنه نيز همچون گذشته ناكام ماندند.

وي استمرار و ارتقاء امنيت، ثبات و آرامش در كشور را از انتظارات مقام معظم رهبري،‌رئيس جمهور و وزير كشور و خواسته مديريت استان عنوان كرد و افزود: به همين دليل دشمنان نظام و انقلاب اين مسئله را مورد حمله قرار داده‌اند.

زرگرپور تأكيد كرد: بايد فضاي نشاط سياسي و اجتماعي به گونه‌اي فراهم شود كه مردم با تمام وجود آن را درك نمايند.

وي مديريت استان و فرمانداران را ملزم به صيانت از حقوق شهروندي دانست و افزود: مسئله حجاب و عفاف يكي از مطالبات مردم و‌خواسته مسئولين عالي رتبه نظام است كه بايد تبيين و محقق گردد.

مدير ارشد استان خواستار ايجاد فضاي مشاركت همگاني در همه امور شد و اذعان داشت: بايد تا جايي كه امكان دارد براي حل مشكلات مردم از جمله مشكلات اقتصادي تلاش نماييم.

وي با اشاره به برخي ناهماهنگي‌هاي بين ادارات در شهرستان‌ها، عنوان نمود: فرمانداران در راستاي حل اين قبيل مشكلات به صورت كدخدا منشي اقدام نمايند و در مواردي كه لازم باشد مديريت استان نيز همكاري و مساعدت خواهد نمود.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه برنامه ششم توسعه در حال تدوين است، تصريح كرد: بايد جايگاه استان و شهرستان ها به خوبي ديده شود و مطابق اصول و ضوابط حاكم بر برنامه از هم اكنون ورود پيدا كنيم.

وي نظارت و پيگيري سياست هاي دولت در شهرستان ها را وظيفه اساسي و بزرگ فرمانداران استان عنوان كرد و اظهار داشت: برنامه ريزي در حوزه شهرستان، نظارت و كنترل بر اجراي برنامه هاي دولت و هماهنگي بين ادارات و دستگاه هاي مختلف از وظايف فرمانداران است.

رسول زرگرپور ادامه داد: در صورت تحقق اين وظايف و انجام درست و به موقع آن رشد و توسعه در شهرستان ها،‌استان و به تبع آن در كشور تحقق خواهد يافت.

وي خاطر نشان كرد: لازم است اطلاعات و اخبار شهرستان ها به صورت كامل به مديريت استان منتقل شود و در مقابل اطلاعات استان نيز به شكل مطلوب در اختيار فرمانداران قرار گيرد.

نماينده عالي دولت در استان اصفهان ادامه داد: انتقال اطلاعات از بالا به پايين و بلعكس باعث خواهد شد كه مسائل شهرستان، استان و كشور به صورت سيستمي و منظم منتقل شده و همه مسئولان اطلاعات يكساني از مسائل مختلف داشته باشند.

وي در ادامه اذعان داشت: تحقق حماسه سياسي در 24 خرداد ماه سال گذشته منجر به روي كار آمدن دولت تدبير و اميد شد كه با خواسته هاي مردم سنخيت و قرابت بيشتري داشت.

رسول زرگرپور با بيان اينكه مطالبات اصلي مردم با مطالبات قبل فاصله داشته و تكامل يافته تر بود، يادآور شد: مردم از هرگونه افراط و زياده روي در امور ناراضي بوده و خواهان اعتدال گرايي و ميانه روي بودند.

وي اعتدال‌گرايي و حركت در مسير اعتدال را از اصلي ترين مطالبات مردم عنوان كرد و افزود: مردم متقاضي حركت در مسير كارشناسي،‌ خرد جمعي، عقلانيت و تحقق منافع ملي بوده و هستند.

استاندار اصفهان با بيان اينكه خواستار ارتباط عزتمند با كشورهاي ديگر هستيم، خاطر نشان كرد: خوشبختانه در طول يكسال گذشته بيش از 86 هيأت بلند پايه و صدها هيأت سياسي و اقتصادي از اصفهان بازديد نمودند و همه آن‌ها علاقه مندي خود و كشور متبوعشان را براي برقراري ارتباط و تحكيم و گسترش مناسبات اعلام كردند.

وي افزود: برخي بي مهابا و با كمال بي انصافي تمام دستاوردهاي مثبت يكساله دولت را تخطئه مي نمايند و آن را زير سؤال برده و ناديده مي گيرند.

زرگرپور ادامه داد: از اين افراد مي خواهيم اجازه دهند دولت با قوت و قدرت تمام به انجام امور بپردازد و سياست هاي مدبرانه خود را اجرايي نمايد.

وي در پايان با اشاره به طرح نظام سلامت، اظهار داشت: با انجام اين طرح شهروندان ساكن در شهر تنها 10 درصد و روستائيان كمتر از 5 درصد هزينه ها را پرداخت مي كنند و آثار و بركات اجراي اين طرح در جامعه مشهود است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، مهمترین ، انتظار ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.