نخستین آفرینواره فیلم و عکس محرم در کشور تحت عنوان " آئین آینه" با شعار سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و با موضوع "آئین و رسوم سوگواری و عزاداری محرم در استان زنجان"، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان و دبیر آفرینواره "آئین آینه" در مراسم افتتاح این آفرینواره گفت: مرحله تولید فیلم و عکس آفرینواره " آئین آینه " با محوریت دسته های عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و تعزیه ارمغانخانه از تاریخ 10 آبان لغایت 14 آبان است و علاقمندان می تواننداز طریق سایت دبیرخانه اقدام به ثبت نام کنند.

الماسی افزود: تفاوت عمده آفرینواره "آئین آینه" با دیگر جشنواره و سوگواره‌های کشور در این است که تمام آثار ارسال شده به دبیرخانه آفرینواره باید از رویدادها و مراسمهای مذهبی که در ایام سوگواری امام حسین (ع) در استان زنجان رخ می دهد، تولید شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان تا پنجم آذر ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه آفرینواره ارسال کنند.

دبیر آفرینواره "آئین آینه اضافه کرد : پس از ارزیابی هیئت داوران، آثار دریافتی به مدت یک هفته در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد و در تلاش هستیم تا بتوانیم این نمایشگاه را در تهران، مشهد و قم نیز برپا کنیم.

الماسی افزود: دغدغه همه ما این است که این آفرینواره به بهترین نحو انجام شود چرا که نام مقدس امام حسین (ع) در راس است و باید بهترین مستند سازان، فیلم نامه نویسان، عکاسان و فیلمسازان در این آفرینواره حضور داشته باشند و بهترین آثار خود را نیز ارائه کنند.

گفتنی است ؛فیلمهای منتخب آفرینواره 26 و 27 آذرماه  امسال  اکران خواهد شد و 28 آذر ماه نیز مراسم اختتامیه آفرینواره، با حضور مسئولان و فیلمسازان کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: آفرینواره ، فیلم ، محرم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.