کرمان ؛

برای مبارزه با موج اعتیاد نو باید برنامه‌ریزی کرد

استاندار کرمان با تاکید برلزوم مبارزه جدی با موج جدید اعتیاد صنعتی، گفت: ‌برای مبارزه با موج اعتیاد نو باید برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، علیرضا رزم‌حسینی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه اعتیاد جدید و نو به کشور وارد شده که همه انسانیت را از بین برده است، افزود: باید تدبیری برای اعتیاد نو و مصرف مواد صنعتی انجام شود.

وی با تاکید براینکه آموزش‌ها و دانش‌ها در زمینه مواد مخدر صنعتی باید افزایش یابد، یادآور شد: اعتیاد به مواد صنعتی یک بیماری ‌است و در گذشته همانند یک مجرم با آنها برخورد می‌شد، در حالیکه این افراد باید در بیمارستان‌ها بستری شوند.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: کارهای اساسی در سطح کلان کشور باید برای درمان افراد مبتلا به اعتیاد انجام شود و باید واقعیت‌های موجود به مردم گفته شود و فیلم‌های مربوط به بحث اعتیاد در مراکز آموزشی، انجمن‌ها و ... به نمایش داده شود.

رزم حسینی با اشاره به وجود 170 هزار دانشجو در استان کرمان، گفت: دانشجویان باید با مضرات مواد مخدر صنعتی آشنا شوند و اگر بخواهیم با این بحران بزرگ اجتماعی و ضدانسانی مقابله کنیم، باید تصمیم‌گیری‌های مناسبی اخذ شود.

وی افزود: دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران باید برای این بحران بزرگ اجتماعی، فرهنگی و غیرانسانی چاره‌اندیشی کنند بنابراین امیدواریم همه خیران و فعالان تشکل‌های مردم‌نهاد، در زمینه پیشگیری از اعتیاد بیشتر فعالیت کنند

انتهاي پيام/ز

برچسب ها: مبارزه ، اعتیاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.