یزد؛

کارگاه آموزشی بین‌المللی قنات و معماری در یزد

کارگاه آموزشی بین‌المللی قنات و معماری در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد سرپرست مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های آبی از برپایی کارگاه آموزشی بین المللی قنات و معماری در یزد خبر داد.

غفوری گفت: کارگاه آموزشی بین‌المللی قنات و معماری از 17 تا 26 آبان در یزد برگزار می‌شود

وی افزود: به دنبال کارگاه آموزشی هیدروسیتی که در مورد قنوات شهر تهران در سال 2012 برگزار شد، مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی با جذب همکاری‌های بین‌المللی بیشتر، در صدد برگزاری این کارگاه در شهر یزد برآمد.

کارگاه آموزشی بین‌المللی قنات و معماری با هدف بررسی نقش قنات در پیکربندی شهر یزد، وضعیت کنونی قنوات در برابر توسعه‌ شهری، راهکارهای حفظ قنوات در زمینه مدرن و بررسی ارزش‌های معماری و هنری قنوات در مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی با همکاری مدرسه‌ عالی معماری فرانسه، مدرسه ملی تحصیلات عالی معماری منظر و طبیعت فرانسه و دانشکده هنر و معماری یزد برگزار می‌شود.

غفوری ادامه داد: این کارگاه فرصتی است برای مطالعه‌ پیوند نظام‌مند قنات با یکی از کهن‌ترین شهرهای کویری جهان، جایی که کمبود آب نه تنها محدودیتی برای آفرینش‌های هنری و معماری نبوده، بلکه زمینه‌ ظهور معماری زیبا و با شکوهی را فراهم آورده که سازگاری با طبیعت پیرامون را نیز تضمین ‌کرده است.

سرپرست مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های توجیهی، بازدیدهای میدانی، کار در آتلیه و جلسات جمع‌بندی از بخش‌های جنبی این کارگاه آموزشی است.

انتهاي پيام/ز
برچسب ها: کارگاه ، بین المللی ، قنات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.