به اعتقاد کاخ سفید هر آنچه آنها لازم ببینند انجام می دهند حتی اگر این اجرا به زندگی و آینده هزاران و حتی میلیون ها انسان در سایر کشورها لطمه وارد کند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "جاستین ریموندو" نوشت : این ایده که آمریکا باید رهبری جهان را بر عهده داشته باشد توجیهی است برای اقداماتی که به منظور ایجاد " نظم نوین جهانی " توسط آمریکا و هم پیمانانش در خاورمیانه اجرا می شود . چه کسی از تجاوز و حمله نظامی جلوگیری می کند ؟ چه کسی از "قوانین بین المللی" در برابر "حکومت های سرکش" حمایت خواهد کرد ؟! چه کسی به بهانه انتقام همه چیز را ویران می کند جز ایالات متحده آمریکا ؟

هیچ جریان سیاسی ای جرات به چالش کشیدن چنین مساله ای را نداشته و دانشگاهیان یا نویسندگانی هم که دست به چنین اقداماتی زده اند به روش های مختلف به حاشیه رانده شدند . به چالش کشاندن انگیزه های حکام کاخ سفید برای آنان مطلوب نیست و با چنین سیاستی نمی توان نفوذی در واشنگتن داشت . 

در ادامه این مقاله آمده است : و اگر این اجازه به شما داده شود که بپرسید آیا این مداخلات نظامی یا حملات مرگبار واقعا در راستای منافع ماست ، خیرخواهی و مشروعیت تاریخی (!)  امپراطوری آمریکا نباید مورد سوال قرار گیرد . چرا که به گفته تئوریسین های غربی ثبات جز از طریق برتری نظامی لیبرالیسم در آمریکا ایجاد نمی شود . 

برای یک شهروند عراقی که کشور خود را تکه تکه شده بدست آمریکایی های می بیند ، ثبات آخرین چیزی است که از دید او به واشنگتن مربوط می شود . برای یک لیبیایی که اوضاع کنونی کشورش به مرحله بسیار بدتر از دوران حکومت "معمر قذافی" رسیده است "نظم" تنها زمانی عنا پیدا می کند که آمریکایی ها از این کشور فرار کرده باشند . 

برای یک مبارزان در شرق اوکراین که در یک انتخابات رسمی _ که دنیا آن را به رسمیت شناخته ست _ به ویکتور یانکوویچ رای داده است و صبح که از خواب برمی خیزد می بیند که دولت منتخبش سرنگون شده آمریکا هیچ چیزی نیست جز یک امپراطور سلطه طلب . 

اما هیچیک از این مردم _ عراقی ها ، لیبیایی ها و اوکراینی ها _ امیدها ،  رویاها و آرزوهایشان ارتباطی با سیاست خارجی ایالات متحده ندارد چرا که از دیدگاه واشنگتن این افراد اهمیت وجودی مورد نیاز برای تغییر سیاست خارجی کاخ سفید را ندارند . به اعتقاد کاخ سفید هر آنچه آنها لازم ببینند انجام می دهند حتی اگر این اجرا به زندگی و آینده هزاران و حتی میلیون ها انسان در سایر کشورها لطمه وارد کند . 

آنتی وار در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد : روسیه و روسی ها بطور روتین در واشنگتن شرور و دشمن محسوب می شوند . از دیدگاه مقامات آمریکایی آنها باید مورد تنفر باشند مگر اینکه به جبهه آمریکا در سطح دنیا بپیوندند .هیات تحریریه واشنگتن پست ظاهرا مطلب بسیار وحشتناکی را یافته است : اینکه پوتین تصمیم دارد توهم آمریکا را مبنی بر سلطنت بر جهان و ریاست بر سایر کشورها از بین ببرد . پوتین چطور جرات کرده چنین ادعایی کند !؟ او با خود فکر کرده که کیست ؟

این رویه تنها محدود به واشنگتن پست نمی شود بلکه نشنال اینترست ، فاکس نیوز ، نیویورک تایمز و دیگر مطبوعات آمریکایی نیز همین لحن خبری را در اخبار خود منتشر می کنند . جالب تر اینکه باراک اوباما در سخنرانی اخیر خود روسیه را به نوع بدی از " ابولا " تشبیه کرده است . 




انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۳
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار