مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با هدف دست‌یابی به ارتقاء پایداری در سوانح و بررسی سوانح طبیعی به عنوان چالشی در جهت نیل به توسعه پایدار در جوامع شهری گزارش مدیریتی «پایداری مسکن در برابر سانحه و ارائه راهکارها و پیشنهادات» را منتشر کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران،  این پروژه مطالعاتی به ارائه راهکارهای علمی برای پایداری مسکن در شهر تهران می‌پردازد تا با پیاده‌سازی این اصول در جهت دستیابی به پایداری مسکن در برابر سوانح طبیعی گامی مؤثر برداشته شود.

این گزارش با توجه به آسیب‌پذیری کلانشهر تهران در برابر زلزله و بستر طبیعی ناامن شهر تهران به عنوان پایتخت کشور، لزوم ایمن‌سازی و ارتقاء ضریب ایمنی شهر و کاهش میزان آسیب‌پذیری از طریق آگاه‌سازی عمومی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، پیشگیری و ترویج استانداردهای ایمنی ساخت و ساز را مورد بررسی قرار داده است.

گفتنی است،‌ در بخش دیگری از این کتاب به مبانی نظری و مفاهیم بازسازی پس از سوانح و پایداری مسکن و نیز مفاهیم و اصول نوسازی شهری و بیان مشترکات این مفاهیم و تجربیات ایران در بازسازی پس از سوانح که به مراتب بیش از تجربیات نوسازی است، پرداخته شده است.

لازم به توضیح است؛ علاقمندان می‌توانند جهت  مشاهده کتاب فوق به آدرس rpc. tehran. ir مراجعه نمایند.
برچسب ها: پایداری ، مسکن ، سانحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار