احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اشتون حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد/ غرب خود را تافته جدا بافته می‌داند

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اعدام در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا توسط صندلی الکتریکی و یا تزریق مرگ‌آور انجام می‌شود، گفت: کشورهای غربی خودشان را تافته جدا بافته دانسته و به خود حق می‌دهند تا در امور دیگر کشورها دخالت کنند.

"وحید احمدی" رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه از اعدام "ریحانه جباری" محکوم به قتل عمد ابراز تاسف کرد و خواستار تعلیق تمامی احکام اعدام و ایجاد سازوکاری برای توقف اعدام در ایران شد، گفت: شخصی مانند کاترین اشتون که حوزه کاریش در امور بین‌الملل بوده و از اطلاعات بین‌المللی، قوانین و اقتضائات کشورها آگاه است چنین موضع‌گیری ناپسند است.

وی افزود: این موضع‌گیری از همان خصلت غربی‌گری اشتون برمی‌آید که معمولا خودشان را تافته جدا بافته دانسته و به خود حق می‌دهند تا در امور دیگر کشورها دخالت کنند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مجموعه قوانین را براساس مبنای خاص خود تنظیم کرده و هیچ کشوری حق دخالت در آن را ندارد.

وی در ادامه افزود: اعدام در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا به اشکال مختلف مانند صندلی الکتریکی و یا تزریق مرگ‌آور انجام می‌شود اما آن‌ها این‌ عمل را در کشور خود ممدوح می‌دانند اما در جمهوری اسلامی ایران که در آن مردم سرنوشتشان را خودشان تعین می‌کنند و در امور کشورشان تأثیرگذار هستند به طور مستمر مطالب غیرواقعی بیان می‌کنند.

احمدی با اشاره به اینکه کشورهای غربی اعمالی را که در کشورهای تحت سلطه خود می‌بینند را شایسته دانسته و هیچ برخوردی نمی‌کنند، بیان داشت: برخی کشورهای همسایه ایران که حتی خانم‌ها در آن کشورها حق تنها بیرون آمدن، حق رانندگی، حق رأی و حق مالکیت را ندارند و هیچ کشور غربی مدعی حقوق بشر نیز هیچ اعتنایی به اعمال آن‌ها ندارند حتی مورد حمایت آمریکا نیز هستند. 

گفتنی است، "کاترین اشتون" روز سه‎شنبه در بیانیه‎ای مداخله‎جویانه از اعدام "ریحانه جباری" محکوم به قتل عمد ابراز تاسف کرد و در بخش دیگری از بیانیه مداخله‏‎جویانه خود خواستار تعلیق تمامی احکام اعدام و ایجاد سازوکاری برای توقف اعدام در ایران شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۵:۵۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۳
اگر خودمان در مقابل انها ضعیف عمل نکنیم انها جرات گستاخی را ندارن چون ملت ایران را خوب می شناسند.
آخرین اخبار