عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

پذیرش فناوری‌های نوین تک‌محوری نیست

از نظر دانش فنی، کشور آمادگی مناسبی برای پذیرش فناوری‌های نوین وجود دارد، ولی باید توجه داشت که پذیرش فناوری‌های نوین تک‌محوری نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمدجواد غروی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی بالینی کشور گفت: بخش اعظمی از اقداماتی که در شرکت‌های دانش‌بنیان شده است در حد طرح و مقدمات اولیه است ولی آینده خوبی برای کشور در این حوزه می‌توان متصور بود. 
 
وی افزود: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته ولی تاکنون هیچ محصول آزمایشگاهی و کالاهای مصرفی از این شرکت‌ها ارائه نشده است، ولی ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که در آینده می‌توان شاهد تحولاتی در این حوزه از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان بود. 
 
غروی اذعان داشت: از نظر دانش فنی، کشور آمادگی مناسبی برای پذیرش فناوری‌های نوین در را دارد ولی باید توجه داشت که پذیرش فناوری‌های نوین تک‌محوری نیست، چرا که علاوه بر متخصصان و محققان باید دولت و پزشک آمادگی لازم برای پذیرش این فناوری‌های را داشته باشند. 
 
وی در پایان گفت: دولت با حمایت از این فناوری‌ها بستری را برای ورود این فناوری‌ها فراهم کند و مردم و پزشکان با فرهنگ‌سازی قادر به پذیرش این فناوری‌ها باشند. از سوی دیگر باید توجه کرد که استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی نوعی غربالگری بیماران است و اعتقاد به این موضوع است که دولت و نظام پزشکی و بودجه‌گذاران با هماهنگی با یکدیگر می‌توانند زمینه پذیرش فناوری‌های نوین در زمینه تشخیص را فراهم می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار