یکی از رهبران جمعیت وفاق بحرینگفت که تعلیق فعالیت جمعیت وفاق بحرین به دلیل تحریم انتخابات از سوی این گروه بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، علی الأسود از رهبران جمعیت وفاق بحرین در گفتگو با پایگاه خبری العهد اعلام کرد که تعلیق سه ماهه فعالیت جمعیت وفاق بحرین از سوی دستگاه قضایی بحرین به دلیل تحریم انتخابات از سوی این گروه بوده است.

وی در گفتگو با پایگاه خبر العهد گفت: این حکم برای ما معلوم بود خصوصا پس از اینکه دادگاه اعلام حکم را در چند جلسه به تعویق انداخت.

وی گفت: پس از اینکه جلوی نامزدی در انتخابات گرفته شد، دولت بحرین منتظر موضع نهایی جمعیت وفاق برای تحریم انتخابات بود و این بدان معناست که این اقدام نظام بحرین به عنوان مجازاتی برای عدم مشارکت جمعیت وفاق اتخاذ شد.

وی همچنین گفت: این انتخابات پروژه ای برای نظام بوده و نه برای ملت بحرین.

وی در پاسخ به اینکه این تحریم چه تأثیری بر روی نظام بحرین می‌گذارد نیز گفت: این تحریم مشروعیتی را که نظام بحرین برای طرح شکست خورده خود به دنبال آن است، از بین خواهد برد. مقامات بحرین می‌خواهند که جمعیت وفاق برای آنها پوششی سیاسی نه فقط در داخل بلکه در سطح بین‌المللی نیز باشد.

وی در پاسخ اینکه آیا این حکم نهایی است و یا قابل تجدید نظر می‌باشد نیز گفت: مسأله این است که دستگاه قضایی بحرین احکام را به این صورت صادر نمی‌کند؛ ما معتقدیم که این حکم از قبل از جلسه دیروز آماده شده و نوشته شده بود.

وی در پاسخ اینکه نتیجه عملی تعلیق کار جمعیت وفاق چیست نیز گفت: به موجب این تصمیم جمعیت وفاق از هرگونه کار رسمی ویا درخواست‌ها برای سازماندهی راهپیمایی منع می‌شود؛ همچنانکه تمامی نشست‌های مطبوعاتی جمعیت وفاق بسته خواهد شد.

علی الأسود در پاسخ به اینکه آیا جمعیت وفاق اقدامات سیاسی اش را در این صورت متوقف خواهد کرد گفت: وفاق محبوبیتی در هرخانه دارد و مشکل و بلکه محال است که فعالیت این گروه متوقف گردد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار