رییس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری جشنواره تجربیات برتر در حوزه سنجش و ارزشیابی در دو محور تجربیات برتر و نوآوری خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، 'کمالی' در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی جشنواره تجربیات برتر افزود: همانطور که روشهای تدریس تغییر می کند در موضوع ارزشیابی و سنجش نیز نوآوریهای جدید باید مد نظر قرار گیرد و بایستی همکاران فرهنگی جهت توانمند سازی و ارتقاء سطح عملکرد خود تلاش کنند.

وی اظهار کرد: جشنواره تجربیات برتر در حوزه سنجش و ارزشیابی در دو محور جداگانه اجرا می شود که محور اول تکیه بر تجربیات همکاران در زمینه ارزشیابی تحصیلی با توجه به آیین نامه ها دارد و محور دوم ابتکارات فردی و حرفه ای همکاران را شامل می شود.

کمالی گفت: در محور دوم که ابتکارات فردی است تمام همکاران فرهنگی می توانند شرکت کنند و در قسمت ابتکارات حرفه ای فقط کارشناسان ادارات و عوامل اجرایی مدارس مجاز به شرکت هستند.

وی افزود : در محور اول که تکیه بر تجربیات همکاران در زمینه ارزشیابی تحصیلی می باشد کمیته داوران هر ناحیه و منطقه که متشکل از سرگروه های تخصصی هر درس، کارشناسان حوزه سنجش و یک نفر از مدیران منتخب مدارس می باشند هشت نفر را از بین آثار ارائه شده انتخاب و جهت رقابت به استان معرفی می کنند.

رییس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: در محور دوم کمیته داوران ناحیه و منطقه تعداد پنج نفر را به استان معرفی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: از آن جا که شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی و توصیفی است لذا انتظار می رود تجربیات برتر در این دوره در راستای اجرای موثر این نوع ارزشیابی تدوین و ارائه شود.

وی از مدیران مدارس خواست تا ترتیبی اتخاذ کنند تا همکاران در این طرح شرکت حداکثری داشته باشند.

وی افزود: این جشنواره در سال تحصیلی جاری برگزار می شود و معلمانی که در طرح یاد شده شرکت فعال داشته باشند به نحو مقتضی از طریق منطقه و استان تقدیر می شوند


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.