فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در سخنانی گفت که درگیری‌ها درلیبی این کشور به نقطه بی‌بازگشت سوق می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز، "برنادینو لیون" فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: درگیری‌های داخلی واقعا لیبی را به نقطه بی بازگشت نزدیک کرده است.

وی گفت: من معتقدم که وقت برای این کشور درحال تمام شدن است و خطر برای کشور این است که ما در هفته های گذشته واقعا به نقطه بی بازگشت نزدیک شدیم.

گفتنی است، طبق اعلام امدادگران، تعداد کشته شدگان جنگ‌های خیابانی میان نیروهای هوادار دولت و گروه های تندرو مسلح در بنغازی طی دوهفته به 170 تن رسیده است و هفت تن روز گذشته کشته و 15 نفر نیز روز دوشنبه کشته شدند.

در لیبی از زمان تسلط گروهی مسلح از شهر مصراته به طرابلس پایتخت لیبی در ماه آگوست، دو دولت و دوپارلمان در این کشور وجود دارد.

همچنین پس از تسلط این گروه مسلح بر پایتخت، دولت "عبدالله الثنی" که از سوی مجامع بین المللی مورد پذیرش قرار گرفته مجبور به رفتن به شرق کشور شد.

ماه گذشته فرستاده ویژه سازمان ملل تلاش نمود تا دوطرف درگیری در لیبی را برای گفتگو به منظور آتش بس دعوت کند اما در دو هفته گذشته درگیری‌ها در شهر بنغازی  و نیز در غرب کشور افزایش یافت.

کشورهای غربی نگران هستند که این کشور عضو اوپک دچار جنگ داخلی گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار